~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 29 april 2011

Av ~ Ruth ~ - 29 april 2011 22:51


"KLICBILDER"

 

   

 

I dag kom Våren med gröna björkar till oss, det sa bara Pang poff så blev det grönt, solen är så stekhet om dagarna.

Korren ger oss manga goda skratt, han är så klurig för att komma åt fåglarnas mat, i dag hängde han i bakbenen och käkade talgbollar. Han satt länge och funderade innan första försöket, men då trillade han ner, på andra försöket lyckades han.


Nu är det vår till 100 %, undrar hur det ser ut hemma i Lerum. Lika dum klädsel tar jag alltid med mig hit upp till Påsk, bara vinterkläder, saknar vårkläder och vårskor, att jag aldrig kan lära mig detta.


       


Visar bilder på våran stora vedhög, fotade från alla vinklar. Klyver ved har vi gjort i 2 dagar, har nog 3 – 4 dagar kvar innan det är klart. Sedan låses den in tills vintern kommer, nu har vi ved i flera år framöver och slipper frysa dessa kyliga vintrar vi har här uppe.


Hoppas ni alla får en trevlig Valborgshelg med sol och värme !

     

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards