~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 21 april 2011

Av ~ Ruth ~ - 21 april 2011 21:55

"KLICKBILDER"

     


Jag och Gullan var ju borta en stund på våran utflykt i går, gick bl.a för bi ett gammalt stenröse där hittade jag underredet till en vedspis (gjutjärn) fint mönster på benen men rostigt, men skal borsta bort det med en stålborste och måla det, ett nytt blombord blir det av det. Denna gamla gårdspump var jag också tvungen att fota, gillar gamla saker.


     


En timrad bod blev nästa motiv, ny dörr har den fått och lever vidare. Detta låset var på en annan dörr på ett uthus. Vacker natur med vida vidder är svårt att passera utan att fota genom bilfönstret.


     


Kikade in i Gullans föräldrahem, där finns dessa vackra vedspisar. Det är så mycket att fota så jag vill föreviga det mesta jag ser.

I morgon skall vi till Norge och besöka min syster Liv och hennes man, har laddat batteriet till kameran, så en och annan bild visar jag upp här vad det lider. Skall bli så roligt att träffa dom, det var länge sedan. På sommaren är dom hemma från Spanien och då är inte jag här uppe i Värmland, och på vintern när jag är här uppe så är dom i Spanien, men nu klaffar det äntligen.


Vädret skall ju bli riktigt varmt i helgen påstår vädergudarna, det bådar gott även för Blåkullefärden.


Fy bubblan, tog en timma att få in detta inlägget, men jag är envis, startade även om datorn, pytt sa'n Pål, en dårlig hjälp. Blir svårt att hälsa på er i kväll om den inte bättrar sig.


Önskar er alla en toppenmysig Påskhelg.

En STOR Påskkram till er alla !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards