~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

Farväl du gammelskog..

Av ~ Ruth ~ - 31 mars 2011 15:09

"Klickbilder"


           


I dag har dom börjat med avverkning på våran tomt, inte blir dom klara idag, så mycket, så mycket. Det enda som får stå kvar så är det björkar. Jisses så mycket det blir att ta rätt på och elda upp, för inte kan det se ut så här på tomten. Lätt snö faller här nu och det har varit en kylig natt -16* Arbetarna har nu varit in på en fika, dom skulle sitta i bilen, men vi tyckte det blev skönare med värme mot kroppen och slippa en iskall bil.


All tall och gran skall bort, så massor återstår. Det blir mycket kvistar som skall eldas upp efter detta.

Det blir många timmar, dagar och veckors slitsamt jobb, hu’jeda mig.


I går var det hopplöst att komma ut på nätet, så segt så segt, något bättre i dag, tålamod krävs.

Ha en bra dag i slott och koja.


 
 
Cina

Cina

31 mars 2011 17:47

Ojoj vad massor ni har att ta reda på sedan.
Mycket som kan bli go värme.
Solsken idag men just nu hänger regnet i luften!
Ha en fin kväll!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

31 mars 2011 20:50

uj vad mycket som ska ner, säljer ni det eller blir det ved till er själva
Sv: visst är det jobbigt med snarkning, J är en riktig snarkare och jag får alltid putta på honom för att han ska lägga sig på sidan men det är inte alltid det hjälper, han kan snarka liggande på sidan också
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Calma

Calma

31 mars 2011 20:51

Hej vännen
Se där ja,faller som furor,heter det inte så?
Men gott som värme som sagt,sen

Ah,du oxå datakrångel eller nätstrul,,ja så är det ibl,peppar,peppar,nu är det lugnt här,men haft datorprobl ju

Kram,ha d bäst, Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

31 mars 2011 22:03

Det blir mycket goer värme av de där träden. Men det är mycket jobb innan det blir ved.Antar att det blir en del timmer också.Och vad mycket ris det blir. Jag vet,jag har dragit ris, vet inte hur mycket,men det är bra motion.Blir fint med bara lövträd sedan.
Skönt att gubbarna fick komma in i stugan,nu när det är så gråkallt.
Ha det fortsatt bra Ruth. Må väl! Kram!

http://margaretha.bloggagratis.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

31 mars 2011 23:59

Det blir nog jättefint när allt är klart, men än återstår det mycket jobb.
Jisses så kallt ni har det ännu, här har det börjat krypa öovanför - strecket.

Kramen från oss alla!

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

1 april 2011 06:44

Oj, så mycket ni har att ta rätt på, men så skönt när allt är klart
Fina foton
Ha en bra och skön helg min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Marias Hörna

Marias Hörna

1 april 2011 13:12

Uj här ryker skogen..måste vara skönt att få lite luft omkring sig. Hoppas du får en skön helg kram från Maria

http://mariashrna.blogspot.com

 
Margit

Margit

1 april 2011 13:44

Oh!!! Så mycket jobb ni nu har i flera dagar...att !ta rätt på allt!..som sågats och huggits ner...men bra att ha för framtiden..och få varmt i stugan!!!
Önksar dig o din käreste en fin helg tillsammans!!!
Kram!!!!

http://margitholm.blogg.se

 
gerty

gerty

1 april 2011 19:19

Så mycke ved med den kan ni hålla värmen länge, och när det gäller våran vänskap, så varar den allt livet ut, med dom fina åren vi hållt ihop och delat både sorg och glädje i luren, ha en go fredagskväll

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
margus

margus

21 april 2011 17:57

Ojojoj, vilken upplevelse - så roligt! Fantastiska maskiner. Förstår att ni anlitar en, det är lite väl riskabelt med trädfällning nära husen. Här kommer att bli ljus och soligt framöver, plus en massa sly som växer upp förstås;-) Men det tar Arne hand om själv.

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards