~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 25 mars 2011

Nu är vi på plats

Av ~ Ruth ~ - 25 mars 2011 23:22

Resan gick strålande, men det är alltid lika jobbigt när det är så långt hit upp men det är det värt när man väl är på plats. Nu har vi fått upp värmen till 23 grader och hundarna myser i soffan. Vi hade  knappt hunnit stanna bilen så kom Gullan med hembakta bullar och rulltårta och önskade oss välkommen, ”gulliga Gullan”. Straks där efter så kom en annan granne och det blev så trivsamt omkring kaffebordet.
Har inte fått allt på plats ännu så i morgon blir det plockeliplock. Skall även försöka hälsa på er om uppkopplingen tillåter.


Nu har vi tittat på Let’s Dance, jag blev så glad att Jessica fick glasskon det var hon väl förtjänt för sin fina insats och underbara charm.  


Vi är så trötta så nu blir det sova,  natti, natti go’vänner !

 
 
Margit

Margit

26 mars 2011 01:27

Ja så har ni åkt upp igen till sytugan!!! Så trevligt att direkt vÄLKOMNAS av goda vänner..och med nybakta bullar!!
Värdefullt med GODA vänner...Tänk så många som INTE har de..
Och när man har..så tar man bara för givet...
Önskar er båda en trevlig helg!!!
kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Dotera Di

26 mars 2011 01:58

Vad skönt att resan gick bra. Men jag har svårt att förstå hur man kan välja att åka till vintern när vi äntligen har fått lite vår här hemma.
Men, men Klaråsen är alltid mysig!!
Hälsa Gullan så jättemycket, ni har det allt väldigt mysigt däruppe med alla goa vänner.
Kram och natti natti!

 
lillis

lillis

26 mars 2011 07:07

Skönt att höra att resan gick bra och att ni är på plats
Ha det gott min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ammis

Ammis

26 mars 2011 08:48

Va skönt att ni är på plats!! Ha det gott och stressa inte nu med all packning. önskar dig en go lördag. krAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bondfrun

26 mars 2011 09:35

Värmen i stugan och från goda vännerna är guld!
Ha det nu så bra och njut av lugnet.

 
Monica

Monica

26 mars 2011 13:00

Skönt att höra att resan gick bra.Så mysigt ni fick det med snälla och omtänksamma grannar som hade bakat gott och kom till er så ni fick lite fika när ni hade åkt så långt.

Ha det så bra!

kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

26 mars 2011 14:14

Gott att höra att ni är på plats, och allt är bra

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
irja

irja

26 mars 2011 14:51

Käraste Ruth ,,,,
Underbart att den långa resan har gått grejt och att ni har nått ert mål,och att ni har landat, då vet jej att du är i rätt förvar, kämpe goa nabors ni har, njut nu av tillvaron och hyttelive, miljöombyte är grejt för live....
Njut och Haade... Kram din vän IA.....

http://40-talisten.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

26 mars 2011 16:52

Härligt att höra att ni är på plats och att resan gick bra.

Tycker du verkligen att håret var tufft???
Nääää felet är inte mitt hår utan frissans hon blandade tydligen fel på något vis.
Men men gjort e gjort så det får vara så här tills jag ska tillbaks.

Ha det så gott!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

26 mars 2011 18:57

Vad härligt att bli så varmt välkomnade som ni blev av vänner och grannar. De har tydligen längtat efter er - och ni efter dem ;) Ta det nu bara lugnt med uppackning och plocka-i ordning. Ingen brådska, du har gott om tid. Njut nu av tillvaron däruppe i norr =)
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

26 mars 2011 19:15

Härligt att resan gick bra då. Och vilket mottagande ni fick. Härliga Gullan!(säger jag som inte känner henne,men förstår att hon är en god människa)
Jag riktigt känner hur ni börjar få upp den goa värmen i stugan igen.
Hoppas ni njuter nu och jag önskar dig och gubben en mycket mysig helg.Kram

http://margaretha.bloggagratis.se

 
Ingen bild

agge

26 mars 2011 19:47

Vad skönt att resan gick bra och att ni har trevligt sällskap. jessica är charmig o duktig.Rätt person vann.

kram

 
Lena

Lena

26 mars 2011 19:48

Hej Ruth!
Ja då är ni i stuga igen då.Mysigt kan jag tänka mig.Så gulligt av Gullan:) att bjuda på hembakt och kaffe.Det smakade väl bra efter den långa resan.Både Frank och Jessica var bra tycker jag.Hoppas du har sovit gott inatt.
Kram och ha det bäst.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
ansepanse

ansepanse

26 mars 2011 21:39

jag tycker också att Jessica var värdig vinnare, vad härligt det låter med att ha sådana grannar
Sv: håller med om att det är väldigt irriterande att få en låt i hjärnan som man avskyr
ha det gott där i stugan - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Ingen bild

Anita

26 mars 2011 23:29

Jaha, du hann sticka iväg medan jag var bloggledig?? Letade så efter dig i Lerum men förstod att förflytta letandet upp till Värmeland du sköna.
Hälsa goa Gullan att jag känner mig lugn för dig när jag vet att du är i hennes sällskap.
Stora kramen från mig min vän !!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards