~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 20 mars 2011

En dag i sportens tecken

Av ~ Ruth ~ - 20 mars 2011 19:14

       "Klickbilder"


Sätter in foton på mina stora barnbarn (våran dotter Susannes barn), så fina i svart/vitt tycker jag.


Förmiddagstimmarna var soliga och fina, sedan gömde solen sig bakom molnen, då blev det grått och dystert. Bättre med snö, den lyser upp även när solen gömmer sig.
Såg en stor flock  med tranor tjattrande förbi över huvudet när jag var ute på en hundprommis, så pampigt, var nog ca. 20 st. (tyvärr ingen kamera med). Har letat efter vårtecken, men ser inga i dikesslänterna. Nätterna är kyliga så växterna vilar nog någon vecka till.


Förövrigt så har det gått mycket i skidor på Tv under dagen, och nu i em. så har det varit hockey och bandy, det har inte jag tittat på. Jag har bakat mig ett gott bröd i dag med keso, vitlök, svarta oliver och torkade tomater, samt riven ost och andra ingredienser, åt det med bara smör och det var gudagott, bredde ut det på en bakplåt och in i ugnen (åt mer en tillåtet.)
Förövrigt så har det inte varit något speciellt att återge.


I kväll skall jag se på 1:an kl. 21. ”Flickan som lekte med elden” har läst boken som var kanonbra. Hoppas ni alla har fått en fin dag med sol.


 

Glömde ju att jag hade fotat Supermånen i gårkväll, men inte tyckte jag att den var större en vad den brkar vara, så det var ingen överraskning tyckte jag.


Ta hand om Varandra där ute i Världen och Kram till Er alla!

 
 
ansepanse

ansepanse

20 mars 2011 21:34

vilka fina barnbarn du har :) ja, det har varit grått och kallt idag även här, det brödet låter gott
en alldeles urtjusig måne du har fångat på bild och det utan glasögon :D
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Cina

Cina

20 mars 2011 21:35

Fina barnbarn.
Visst e det fint i svart vitt!
Jo månen var mycket större än vanligt här hos mig.
Sol hela dagen men mycket blåst oxå.
Önskar dig en fin kommande vecka!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
margus

margus

20 mars 2011 22:53

Mycke' sport har det varit på tv. Orkade inte följa allt. Jaa du, blomster får vi vänta på, det är ännu kallt på marken även om solen lyser vackert. Blåser gör det med. Men snart är värmen här. Maffig månbild!
Ha det gott!

http://margus.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

21 mars 2011 06:18

Så fina barnbarn du har.Och fin bild på månen.Här dröjer det nog innan något vårtecken visar sig.Bakbrödet lät ju väldigt smarrig med en massa gott i.
Ha en bra Måndag.
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

21 mars 2011 08:12

Vilka fina barnbarn du har. Så fin bild på månen.
Tittade oxå på skidor i går
Brödet låter så smarrigt
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Margit

Margit

21 mars 2011 09:29

Fina bilder på dina barnbarn! TACk för att vi får se dem!!!
Ja månen ja...vi bilade från Nora till Kolsva..OCH vi såg den STORA månen. Vi satt i bilen..och jag FÖRSÖKTE ta bilder på den..men det blev ingtet...Vi kanske då skulle stannat av..och jag gått ut..DÅ kanske han hade "fastnat"...
Ja INGEN sol idag..men vi har ju haft 2 mycket soliga och vackra dagar. Vi får vara nöjda..för dom..och nu ska det ju vara + grader denna veckan..så smälter snön ännu mera.
Önskar dej Rut en fin och skön vecka!!! Var rädd om dej!!!
Kramar!!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Marias Hörna

Marias Hörna

21 mars 2011 15:09

Vilka fina foton :) Och ett sådant fint månkort du tagit. Brödet verkar ju inte fy skam det..
Vill också önska dig en fin vecka. Kramar Maria

http://mariashrna.blogspot.com

 
ansepanse

ansepanse

21 mars 2011 16:42

Sv: tack, jag berättar imorgon hur allt gått
ha det gott - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Monica

Monica

21 mars 2011 18:02

Jag fotograferade månen jag också i lördagskvällmen har inte fört över fotot än till datorn.
Brödet du bakade låter väldigt gott.

Ha en bra kväll !
kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ammis

Ammis

21 mars 2011 18:43

Den boken har jag inte läst men får nog kolla in filmen, säkert bra. Hade tänkt ha en TV-fri kväll men det får bli en annan dag. Fina barnbarn du har. Svartvita foton är allt bra fina. Ha en bra start på veckan o. lycka till med vårtecknen :0) KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards