~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 2 mars 2011

Av ~ Ruth ~ - 2 mars 2011 21:24

        

"KLICK BILDER"

Måste bara visa denna fina tavla som jag köpte i går, målad av den Danske konstnären P- S Kröjer , det är ett Skagen motiv , hustrun Marie sitter modell året var 1893. Tycker den har så underbara färger, den är stor ca 1m. bred. Den är numrerad: 7,  kanske värd något ? själv gav jag 40 kronor, ett riktigt fynd.


Köpte även La Poterie keramik från Portugal eller Italien, handdrejade och handmålade, väldigt poppis på 2000 talet och var väldigt dyrt, har ett par prylar från samma serie köpt under den perioden. Köpte 2 blomkrukor och 2 ljuslyktor, pris kr 5 för varje enhet, kände mig riktigt nöjd och belåten med mina fynd.  


I förra inläggets kommentarer så var ni flera som undrade om all snö var borta ? svar: till 98 %, lite tunt och vitt ligger det i skuggiga partier det är allt. Krokodilen är uppstoppad och därav stendöd, men färgen är rätt,  och en gång i tiden skrämde den sin omgivning med fasa. Har själv haft en på 60 talet, det var en liten rackare på ca. 40 cm. säljaren vill jag minnas var Ellos.


Kram och tack för att ni fortfarande orkar besöka mig och kommentera så duktig, vad vore min blogg utan er mina besökare ?

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards