~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 9 februari 2011

Tror jag börjar bli kockobello !

Av ~ Ruth ~ - 9 februari 2011 19:30

Börjar denna kvällen med att berätta om min besvikelse över Google’s hjälpmedel som jag skrev om ”HÄR”. Var så glad att jag hade möjligheten att kolla om jag hade skrivit fel i inlägg och kommentarer. Det är en besvikelse, så många ord som saknas och få som ges som förslag om något är fel, även så påpekar den ett fel trotts att det är rätt, SKITPROGRAM !


Varför tappar man tidsbegreppet när man börjar bli äldre ? Det som var för 4 år sedan är för mig max 2 år. I gårdagens inlägg så skrev jag att jag inte hade träffat Madde på 2 år, hon påpekar att det är 4 år, fatta eller, jag börjar bli senil, det skrämmer mig, för mig så är det max 2 år sedan. Det som skedde för 6 mån är för mig 2 mån. När jag var hos tandis i går så försökte jag betala med mitt ”ICA-kort” och det är inte kopplat till mitt ”VISA-kort”, tandläkaren påpekade det för mig, fy vad jag skämdes. Dags för mig att boka in mig på ett vårdhem eller på hispan.


      

"KLICK-BILDER"


Detta klockskåpet köpte jag i Oviken på en auktion i början på -80 talet, gav 3 kronor för det, tycker det är så gulligt, det är så fin slipning på glasen som omger det lilla skåpet så klockan inuti syns nästan 2 gånger som du ser på kortet. Det är ett rosa fluffigt och silkigt tyg inuti som är lite fransigt, men vad gör det. Man hängde sitt fickur i det och satte på nattduksbordet (fickuret som är ett damur är ett arvegods och tillhörde inte, men passar så fint däri).

Har inte skrivit något om denna dagen, men tomt och innehållslöst har det varit, bara dom vanliga göromålen.


Ha en fin kväll mina vänner.

 
 
anitabirgitta

anitabirgitta

9 februari 2011 19:45

Gillar din blogg skarpt fin design och rolig att läsa. Titta gärna in på min och tyck till

http://anitabirgitta.bloggplatsen.se

 
calma

calma

9 februari 2011 19:54

Hej vän
Tack för besöket hos mej o för komplimanger om mina foton m m,det värmer
Ja,vi stortrivs här,verkligen,det är så fint här
Men,inte du är inte senil,men du är ej ensam om sånt där,hujeda mej,
jag,eller vi rättare sagt reagrade starkt när vår katt hade skadats o skulle opereras,när vi ringde veterinär så sa vi att han var ca 7-8 år,när hans vacc-kort togs fram ur våra gömmor,hade han fyllt 10 visade det sig,*L*
jaadu,men om du nu ska in på vårdhem,kolla så du får ha datorn med dej *L*
Kramen vännen från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

9 februari 2011 21:52

Senil du?? Jag tycker du kommer ihåg allt. Att tiden går fort har även jag tagit upp idag. Det blir så när man blir i de övre tonåren som vi ju är.*skrattar*
Har heller inte gjort mycket nytta idag men jag hinner en annan dag. Ha det nu riktigt gott ikväll !!!
Stor kram vännen !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

9 februari 2011 22:00

Senil är du säkert inte och tidsbegreppen kan man ta fel på,det gör även jag.

Önskar dej en god natt när det är så dags!

Kramiz

http://violett.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

10 februari 2011 00:22

Ruth, Jag kan gör a sällskap med dej...jag glömmer..oc glömmer..och idag....så har jag tappat ner saker..som jag tagit i mina hönnder, så då får vi sällskap av varandra!!!
Det kan kännas mycket bättre då..och vi kanske kan ta våra LAPTOPER med oss dit också...
Tänder..och plomer..och bitar som ramlar bort....jag tappade en bit av en tand..nu i helgen..och fick en tid till mintandläkare i morse. Det var en bit av min egen tand...och ingen tidigare lagning...1081 kronor..kostade der...Men nu är det "helt" i tanden igen...
Kramen min kära vän!!!

http://margitholm.blogg.se

 
lillis

lillis

10 februari 2011 07:05

Vackert klockskåp du har. Tror inte alls att du är senil.
Att tappa tidsbegrepp är du inte ensam om det finns en till.
En bra dag till dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

10 februari 2011 08:05

Vilket läckert klockskåp!
Åren går så svindlande fort när man blir äldre, så lugn bara lugn...du är inte senil :)

Ps: Jag har en teflonform så kaksmulorna fastnade inte utan dom helt enkelt låg lösa. Denna sorts Cheescake skulle ju inte gräddas i ugnen. Bara vara några timmar i frysen.

Kram

http://gittaninorr.blogspot.com

 
Ingen bild

Bondfrun

10 februari 2011 11:35

Oroa dig inte för senelitet,min man säger alltid :det köpte eller gjorde vi för ett par år sedan,men i själva verket kanske det är 5-6 år sedan eller mer,och för övrigt har jag aldrig märkt att han börjar gå "i ålderdom" som det ju så vackert hette förr.
Det händer så mycket omkring oss så det är omöjligt att komma ihåg allt,sen är det ju så att vissa har bättre minne,oavsett ålder.

Det här klockskåpet är ju så fint,jag har aldrig sett nåt sånt tidigare.

 
gerty

gerty

10 februari 2011 15:20

Så fint det klockskåper är, senil så länge du hittar hem skall du inte vara orolig

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Ammis

Ammis

10 februari 2011 19:04

Nej, nej, nej, inte är du senil inte.!!! Det beror på att du är så avslappnad nu för tiden!! Då kan man inte ha ordning på allt sånt! Om jag skulle tänka på allt jag gör galet o. inte kommer ihåg då skulle jag suttit på hem för läääänge sen , ha ha. Ha det gott. krAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Marias Hörna

Marias Hörna

10 februari 2011 20:54

Måste ju se om du kockobello...ha ha. Tror inte det :)
Och vilket gulligt klockskåp.
Kramar från Maria

http://mariashrna.blogspot.com

 
Cina

Cina

10 februari 2011 21:11

Då är vi nog lika du och jag för jag är då så virrig i huvet idag.
Värre än vanligt med andra ord!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

10 februari 2011 21:24

Oj vad jag känner igen dessa symtomer.Glömmer namn,tappar saker m.m Jag brukar säga att man får vara glad om man vet vad man heter och bor. Då är det hopp om livet ett tag till. Senil? Nej det är vi inte!
Tur att jag inte kom nån vart då med de där "hjälpmedlen" då från Googles.Tänkte annars kolla,men nu bryr jag mig inte då.
Vilket vackert klockskåp du köpt.Jag gillar gamla ting.
Ha det bra Ruth min vän.
Kram.

http://margaretha.bloggagratis.se

 
ansepanse

ansepanse

10 februari 2011 21:25

inte är det något fel på dig vännen, glömma kan vi alla göra och tidsuppfattningen är heller ingenting att oroa sig över
jättefint litet klockskåp, det ska du vara rädd om
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards