~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 5 februari 2011

Av ~ Ruth ~ - 5 februari 2011 18:32

  


Får alltid höra att jag är en fanatiker från min man bara för att jag tackar nej till en massa godsaker, som inte frestar mig. LCHF har gjort mig till en ny människa, men det sker lite då och då att jag syndar. Min man kan inte förstå att det är förbjudet med Husmans-knäckebröd, jag förklarar och förklarar, får alltid höra att jag är en fanatiker. I onsdags så åt jag lasagne till middag, inte lämpligt för mig med tanke på plattorna, men jag tog 2 piller en ½ timma innan som tar bort kolhydraterna. I går kom han med en liten lakrits nalle till mig som han köpte en påse av i Danmark, för att vara till lags så klippte jag av det lilla huvudet och käkade upp, då var jag fanatiker igen som inte åt hela, (onödigt när jag inte har något som helst behov av sötsaker). Men i gårkväll så tog jag ett glas Amarula likör till Let’s Dance, 2 piller en ½ timma innan, - konstiga regler det får du dricka, -fattar inget säger han.

- Har köpt frukt som du gillar kom det i går när han hade varit och handlat efter sitt tandläkarbesök, - söta klementiner och färsk Ananas, - jag får inte äta frukt, - faaan du är sanslös, frukt har alltid varit nyttigt, kom inte och säg att det är onyttigt, hmmm, - jag skall äta upp det, men jag köper själv fortsättningsvis och avgör själv det jag vill stoppa i mig, det blir bäst så, - OK fick jag till svar. Jag har skalat en klementin som hundarna fick dela på, han tror att jag har ätit den hehehe. Han vill så väl men det blir så fel. - Björn Ferry och våran däckardrottning Camilla Läckberg äter också LCHF, sa jag, - har du dom som förebild ? frågar han, - dom är duktiga båda 2 och levererar sa jag, - du blir varken någon skidåkare eller deckarförfattare kom det :-) - näää men må bra det vill jag och det gör jag,  mådde inte Ferry bra skulle han inte vinna som han gör han har t.o.m gett ut en kokbok om LCHF, ja så går diskussionerna. Jag är ingen fanatiker, jag är bara en LCHF’are !


Han vill mig bara väl och det är smickrande, min go’a gubbe, du kommer att förstå med tiden.

Ha en fin helg, fånga dagen !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards