~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 27 januari 2011

Av ~ Ruth ~ - 27 januari 2011 19:24

Ja, snart hela denna veckan har passerat revy utan mål och mening. Inga stora bragder av mig i dag heller,

Men det har varit en go’er dag trotts kylan, i natt var det -13* tur man inte har varit ute och förfryst lilla näsan, det är ju så fuktig luft här,  i Värmland känns -13* som playan med svajande palmer och en paraplydrink.  

Västkusten på vintern är ingen stor höjdare, men vi bor här och det är självförvållat och då gäller det att gilla läget. 

Har suttit några timmar vid symaskinen i dag, mycket sömmar på all sorts tyg och kläder har fixats, har även sytt 2 kuddöverdrag för soffan i stugan. Fick lust att börja sy kläder igen, men nu har den tanken försvunnit, det blir dyrare en att köpa. Förr så sydde jag allt till mig och barnen, inget var för svårt, vilka tider det var, ingen hade samma kläder som oss, sydde även lite för andra också, det var roligt.

  
Har bakat experiment LCHF lunchkakor i em. dom blev godare en gårdagens, nu utan Kokosmjöl, visar och berättar om ingredienserna samt mitt egna recept på begäran om någon LCHF:are är intresserat och vill testa eget brödjox. Om ett par dagar blir det en ny test med annan mjölmix och annat.

 

Snart ½-8, nu börjar TV-kvällen för mig med 4:an & 1:an.

Kram till mina trogna vänner !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards