~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

Konstig kula

Av ~ Ruth ~ - 21 januari 2011 19:24

  


      


Förra julen (för ett år sedan) så blommade min Clivia (Mönjelilja) så fint, när blomningen var över så bildades det stora gröna kulor där blommorna satt, en trillade av nu och är röd, dom övriga börjar få en svagt lila färg, har inte öppnat den, kan det vara frö tro,  har du varit med om detta förut ??



Den gamla utedass lyktan har blivit en gömma i dag, bytte ut ljuset mot 2 gamla medicin flaskor som jag hittade under trappan på vedboden i stugan. Den största har ett sken av blått i glaset och är graderat 20-40-60, den mindre har ett svagt rosaskimmer, inte många som har sådana sparade, kul tycker jag som gillar kuriosa.


Min tandkrona lossade igen i dag med hjälp av ett Stimorol tuggis, så nu har jag åter en stor glugg på höger sidan av hörntanden fram. Nu är det slut med att skratta igen och har åter blivit en tandlös gumma. Har satt fast den en gång tidligare, tror var för ett år sedan, jäkla tand. Måste beställa tid hos tandläkaren efter helgen, inte kul.


Hoppas ni får en trevlig fredagskväll / kram till er alla !

 
 
Corina

Corina

21 januari 2011 19:47

Blomfunderingen kan jag inte hjälpa dig med, kan inte ett skvatt om blommor :
Himla otur med kronan...kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Margaretha

Margaretha

21 januari 2011 23:11

Jag vet inget om den blomman.Är oduglig på växter.Det är underligt att jag har några som vill växa.Detta var min mans område förut och då hade vi ett hav av gröna växter.
Men vad fint med denna lyktan som du piffat upp. Jag älskar gamla ting.
Nu har jag genomlidit Lets Dance med alla dessa pauser som måsta vara.
Nu är jag så trött så nu får det bli sängen.
Jag säger god natt till dej Ruth och önskar dig en skön helg.
Kram.

http://margaretha.bloggagratis.se

 
margus

margus

21 januari 2011 23:12

Otur med tanden. Tänkte... kan du inte trycka fast den tillfälligt med ett Stimorol;-) Så gjorde jag en gång i väntan på tandläkarhjälp. Risk att man sväljer den förstås... hihi.
Klart du måste öppna kulan för att kolla efter fröer. Hur KAN du låta bli? Kliar i mina fingrar inför sånt.
Ha ent revlig helg.

http://margus.bloggplatsen.

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

22 januari 2011 00:02

Min Clivia har oxå såna "kulor" efter blommningen men inte har de blommat inte! Tror Clivian förökar sej genom rotskott.
Din utedass lykta blev verkligen kanonfin
Trist med din tand,,, alltid ett gissel med dessa tänder.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

22 januari 2011 07:33

Vilken otur med tanden,hoppas att du snart får komma till tandläkaren
Utedass lyktan är jättefin
Kan inget om Clivian. Så många fina bilder vi får titta på
Ha en skön helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

agge

22 januari 2011 09:49

vet tyvärr inget om clivians mysterie. Är dåli på blommor. Vad fint det blev med din dasslykta....tjusigt värre....
kram

 
Ammis

Ammis

22 januari 2011 09:54

Vad fint du gjort i den gamla lyktan!! Det gäller att ha lite idee´r och det verkar ju du ha. Gillar också kuriosa, kul att göra i ordning och bevara gamla saker.önskar dig en go helg.krAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

22 januari 2011 15:15

Så fint!
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

22 januari 2011 15:32

Stickringarna kan man beställa hos Slöjddetaljer. Riktigt kul att göra;)
Fint du gjort med lyktan riktigt charmigt.
Usch inget vidare med tänder som krånglar hoppas att du får dit den snabbt
Lördags-kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

22 januari 2011 18:30

Jag hade en clivia för många år sen och den blommade en enda gång och då hade jag haft den i flera år innan den äntligen blommade. Minns inte om det var frö i de gröna kulorna.
Jättesnygg lykta, precis i min smak.

http://violett.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

22 januari 2011 19:13

det där med blommor kan jag inte, det där glasskåpet är jättefint
kram

http://kinaguld.blogg.se

 
Cina

Cina

22 januari 2011 21:26

Ohhh vilket fint litet skåp det vart av den lyktan.
Jag har en clivia som jag fick för 8 år sedan och den har då inte blommat en enda gång. Det var en unge jag fick då.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gittan

23 januari 2011 21:33

hmm spännande med den där rosatonade flaskan. Du har gömt den och det kanske är bra. Du Ruth det fanns rosa glas på 1700-talet Du får nog kolla litet extra med någon kunnig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards