~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under december 2010

Av ~ Ruth ~ - 14 december 2010 22:15

      

"Som vanligt klickbilder"

 

Har haft fullt upp även i dag, har städat och skurat och är fortfarande inte klar. Har inte fått upp några Adventsljusstakar ännu, ej heller julgardiner, men i morgon skall det bli klart, sedan tar jag jul..

Var ute för en halvtimma sedan och fotat huset i nattens mörker. Inte så mycket snö här som det brukar vara den här tiden, beror på en  extrem kyla under längre tid. Lite Advent blev det när ljusslingan kom upp på altanen.

Det tog tid innan vi fick upp värmen riktigt i gårkväll, inte så konstigt för när vi gick till sängs så var det -32* ute, nu är det lite bättre bara -20*, men nog biter det också i näbben. Var hos våran kära granne Gullan med en adventsgåva i em. och hon bjöd på middag, hon är så glad när vi kommer denna åldrande go’a gumman, vad

vore livet här uppe utan henne jo, trist. Hundarna trivs så gott här i stugan, dom njuter i högan sky, precis som vi gör.

Nu skall jag se om jag kan hälsa på er i kväll, kanske inte hinner alla, men då kommer jag en vända till i morgon.

Kram mina vänner.

Av ~ Ruth ~ - 13 december 2010 22:33

Som vanligt så gick det inte att komma iväg förens klockan var 11, det blir alltid den givna avresetiden. Fy 17 så trött jag blir på dessa långa resor, men efter ca. 6 timmar i bilen, med ett kort stopp på 10 min så var vi framme. Bra väglag så det var inga problem. Kyligt som attans är det nu -23*, båda vedugnarna knastrar och sprider en god värme. Har inte packat upp min resväska så det skall jag göra nu, måste få allt på plats innan morgondagen. Datorn var installerad och klar för en stund sedan. Vi höres av i morgon, nu måste jag jobba så jag håller värmen.

Kram till er alla.

Av ~ Ruth ~ - 12 december 2010 23:59

för avfärd i morgon förmiddag, vädret skall inte busa med oss enligt väderprofeterna, det säger vi tackelitack för. Gruvar mig för alla timmar i bilen, men skall sitta och sticka så då går det snabbare. Skall önska mig en helikopter av tomten, då skulle jag bli glad om han bönhörde mig, klart att en pilot också skall ingå.

Hör nog av mig i morgon kväll.

Kramen

Av ~ Ruth ~ - 11 december 2010 22:53

Har fullt upp inför avresan som skall ske på måndag om vädret tillåter. Har badat 5 hundar och blåst torra, det känns i ryggen, hoppas det är över i morgon. I dag har vi haft + grader och under natten regn, blixthalka har det varit i dag, nu snöar det och är -1,5*.

Ledsen mina vänner men hinner inte skriva i era bloggar i kväll. Sätter in dom sista fotona från Liseberg för er som är intresserade, i kväll blir det bara is foton från Isbaren och Is-showen.


Kram mina vänner och sov sött.

"Som alltid klickbilder"


                                        

Av ~ Ruth ~ - 10 december 2010 16:39

I dag har gubben gjort 5 sillinläggningar. Jag har stekt köttbullar på 1½ kg blandfärs, så nu är det klart till jul. I går så åt vi en stor härlig krabba, jisses så gudagod och välmatad,

lite lyx inför julen är ett måste. Gubben är nu på Julbord i Göteborg tillsammans med Volvo kompisar. Passar på att slänga in lite flera bilder från Lisebergsturen i onsdags. Skall nu hänga tvätt. Ha det gott mina vänner !


"Klickbilder" stora problem att få in dessa, det bara bråkade.


      


      


      


                

                                                              
                         

Av ~ Ruth ~ - 9 december 2010 19:46

Ja nu har jag, dotera och ena barnbarnet varit och besökt Lilla Las Vegas ”Jul på Liseberg”, vilken upplevelse, så vackert så vackert. Vi spatserade där i ca. 4 timmar och bara njöt. Strax efter kl. 19 började snön att vräka ner, vilken stämning det blev. Många försäljningsbodar med allt mellan himmel och jord att handla. Tog inte mindre en 140 kort på detta besök hehe, men har gallrat ner till 81, så vad jag skall välja att visa upp här blev svårt, får dela upp dom på flera dagar. Det var is show och ett besök på en isbar, flera djur, ja så mycket så mycket att se och lampor över allt. Tack för att ni så flitigt besöker mig och skriver kommentarer.

Har inte hunnit besöka er i går, men tittar in efter Tv’n i kväll.

Kramen 

 

"Klickbilder" flera med text i botten.

       


      


          


      


   


        


      


      


      

Av ~ Ruth ~ - 8 december 2010 13:43

       

"Klickbilder"

 

Har köpt mig nya promenad stövlar som känns säkra på vinterhalka. Man fäller ut en kraftig brodd under häldelen. Dom är lätta och varma, supernöjd att ha dessa under mina promenader, känns som en billig livförsäkring.

Kram på er.

        

Av ~ Ruth ~ - 7 december 2010 21:37

  
Denna utmärkelse fick jag av min nya bloggvän  Maria "Tusen Tack !"


Med utmärkelsen följer också fyra regler, vilka är:
1. Tacka den person du fick den av.
2. Kopiera utmärkelsen till din blogg.
3. Dela tre saker som du gillar.
4. Skicka utmärkelsen till fem bloggar som du tycker förtjänar denna utmärkelse


Nu skall jag ge den vidare till fem andra bloggar jag följer, ett svårt beslut, många flera är värd denna utmärkelse, men får välja ut bara 5 bloggar, hmmm.
Har så många bloggvänner så nu får jag ont i magen, men skall göra ett val där kontakten har varit långvarig i flera år både på nätet och förövrigt.


Cina har varit en vän i många år, och vänskapen har inte vacklat en enda gång, så glad att du finns.

Corina är också godheten själv och väl värd en utmärkelse.
Carina missar jag inte, du har alltid hjärtat på rätta stället.
Gerty den spralliga och glada vännen sedan många, många år tillbaka.
Lena, fotografen som alltid bjuder på så härliga foton i sin blogg, en underbar och varm person.

Nu får jag inte bjuda flera på denna Award, men ni skall veta att jag skulle vilja ge till er alla, ni betyder så mycket för mig, utan er ingen blogg, kan bara ge er övriga en varm kram.


Nu återstår det bara att lämna ut 3 saker som jag gillar.
-------------------------------------------------------------------

1. Ärligheten från mina vänner och som utstrålar värme gent emot andra utan elakheter och falskhet.
2. Kan inte leva utan musik, det lyssnar jag på från jag vaknar tills jag somnar, men ratar opera, körsång och musik av spelmanslag med fioler.

3. Älskar vinter med snö, mycket ljus omkring mig, både levande och lampor och varma tofflor på fötterna.
-------------------------------------------------------------------------------------------

Ta bort kopieringsskyddet, gå in på ”Profil och lösenord” sedan ”Övrigt” där klickar du i rutan och sparar, du kan ändra tillbaka när utmärkelsen är hämtat.


            


Några foton från snöovädret som var i går natt, i dag har temperaturen ute legat på upp till +3*, tö och takdropp.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards