~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 27 december 2010

Nära en Ambulans

Av ~ Ruth ~ - 27 december 2010 19:54

Åter en dag som inte har varit enligt planerna, utan grymt vidrig.

Strax efter att jag klev ur sängen i morse började jag få ont längst ner i magen, som stegrades allt mera efter som minuterna tickade, efter en 20 min var det klimax. Kändes som att någon försökte slita ut något ur magen utan bedövning, eller som dom värsta verkarna när ett barn skall födas. Blev illamående och det kändes som jag skulle svimma. Stoppade i mig verkpiller och kröp under täcket, kved och ojade mig, fasen vilka smärtor. Började tro att det var blindtarmen eller tarmvred, svetten rann på kroppen. Arne ville ringa Ambulans till Torsby, men jag ville avvakta, då smög han sig och ringde till sjukvårdsupplysningen. Fick till svar att det var lika illa om 2 timmar skulle han inte tveka att ringa efter en bil. Men sakta och säkert mildrades det och vid 3 tiden var jag bara jäkla öm i magen och matt efter många svåra timmar. Hoppas innerligt att det inte återkommer. För ca. 22 år sedan hade jag sådana vidriga smärtor, fick då opereras vid 2 tillfällen för Chokladsystor nere i magen, kanske är det sådana nu igen som brister och orsakade detta lidandet.

  

I gårkväll gick det inte komma ut på nätet uppkopplingen var så låg och dippade ner på noll. Inte bra i kväll heller, det beror på mildare väder, nu -10* får se i morgon om det hjälper att rikta om antennen som vi satte upp på taket förra året, det är tröstlöst när sidorna inte laddar upp.


Kram till er alla, ni behöver inte tycka synd om mig för nu är smärtan borta.

 
 
Maria

Maria

27 december 2010 20:28

Tur att de inte va födslovärkar, skönt att de gick över. Har haft en slappardag utan dess like har inte gjort nåt nyttigt. Skall väl vara så när man är ledig. Ha det nu så gott i stugvärmen/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Yvonne R

Yvonne R

27 december 2010 20:50

Usch så hemskt, härligt att det känns bättre.
Kramar Yvonne

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

27 december 2010 22:03

Gallstensanfall tror jag på.
Kommer ju när man äter mycket fet mat säger dom som vet.
Och nu äter du ju bara det. När du äter LCHF
Hoppas du inte får det tillbaks.
För det är en jävelusisk smärta jag såg min brors smärtor det räcker.

natti natti o kramen till dig min vän.

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Margaretha

27 december 2010 22:40

Stackars dig då som hade så ont. Hemskt när man inte vet vad det är.Skönt ändå att det gick över.
Du kanske blev kall om magen med tanke på det där utedassbesöket du fick göra.Dum tanke kanske,men jag kom bara att tänka på det.
Hoppas nu att du får vara frisk resten av veckan och att du får avsluta året med att inte ha ont.Du måste skriva och berätta.

Kram min vän

 
gerty

gerty

27 december 2010 23:19

Håller med Cina låter som ett gallstensanfall, gott att du är bättre, så var rädd om dig

http://bloggplatsen, se

 
ansepanse

ansepanse

27 december 2010 23:39

låter hemskt, usch och du jag tycker synd om dig ändå :) fastän det är över nu, för du har ju haft ont förut idag
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Margit

Margit

28 december 2010 00:11

Ojdå, Ruth!!! Det måste varit en riktig pers...du upplevde..och att det gick över..utan att du behövde åka till sjukhuset... Hoppas att det INTE kommer igen..och om det göt det..så kanske du bör åka in genast..och dom får titta och undersöka..dig...
Önskar dje en GOD NATT!!!
Kramen vännen!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Margit

Margit

28 december 2010 00:13

Ja teorin om GALLSTENSANFALLL låter ju mycket troligt just pga av den feta maten..tidigare...
Kram igen!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Anki J

Anki J

28 december 2010 02:48

Usch så hemskt med såna magsmärtor men har en kompis som har legat nästan en vecka med så fruktansvärt ont i magen. Någon sorts maginfluensa som gracerar. Inget vidare o bara att hoppas att man slipper det...
Kram

http://www.jankils.se

 
Lena

Lena

28 december 2010 06:27

Nämen usch då!hoppas det inte kommer tillbaka igen,för annars så får du nog lyda Arne.Kanske det blir för mycket fett som du känner av.Du har väl en hel del grädde i maten nu.
Kram och ha det så bra.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

28 december 2010 06:59

Men usch det låter inget vidare, du kanske äter för mycket fett och det är ju inte alltid så bra
Hoppas att du känner dig piggare i dag
Krya på dig
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

agge

28 december 2010 08:32

Men...nej vad jobbigt. Hoppas att det är bättre nu och att du slipper smärtan igen.
kram

 
Ingen bild

Anita

28 december 2010 09:56

Det låter inte roligt. Hoppas att du nu är pigg igen. Jag har själv haft gallstensanfall en gång för länge, länge sen och det är vidrigt. Det kom dess bättre aldrig tillbaka. Fet mat skulle jag inte äta, sa de till mig.
Krya på dig !!!
Stor kram från mig !!! (Lite synd om dig får jag väl tycka ... eller???)

 
charlotte

charlotte

28 december 2010 13:50

Vad jobbigt, tur att det gick över och jag håller tummarna att det inte kommer tillbaka. Du hade inte blivit kall helt enkelt av att använda utedass?? Skönt att ni fått ordning på vattnet.
Ha en fin kväll, ta hand om dig. Kram!!

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
Birgitta

Birgitta

28 december 2010 14:04

Usch så jobbigt!!! Skönt att du mår bättre nu.
Hoppas det inte kommer tillbaka bara...

Kram

http://gittaninorr.blogspot

 
BrittMarie

BrittMarie

28 december 2010 20:07

Så tråkigt att du haft det så jobbigt med magen! Nog hör man många som får besvär med magen i samband med all julmat. Det blir nog lätt lite för mycket av det goda, och lite mycket blandat. Hoppas det funkar bra fortsättningsvis med din LCHF-kost som varit så bra för dig hittintills. Skönt att du slapp åka till sjukhuset i alla fall. Hoppas få se dig skriva snart igen och att allt är bra då!
Kramar

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

28 december 2010 20:35

Åhhh! Ruth!!! Så skönt du mår bättre nu då. Var rädd om dej! Det finns bara en Ruth...!

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards