~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 21 december 2010

Kylan ger mig nare på kinderna, nu 29*

Av ~ Ruth ~ - 21 december 2010 21:22

  


I denna kylan är min dator snabb som x-2000, eller en Duracell-kanin. Har varit och handlat förnödenheter inför julen, gubben köpte sig en massa gotta, Aladdin- ask, praliner och något annat, själv så avstår jag från allt sådant, har inget sug efter sötsaker, det känns så jäkla gott. För mig blir det bara fet mat och grönsaker, mycket grädde i alla dess skapelser med blåbär och hallon från frysboxen. Tror jag kommer att klara detta bra under julen också, skall inte svika min LCHF-diet.


När vi åkte så satt en liten rävunge vid dikeskanten, så liten, så liten som en harpalt, Arne trodde det var en katt. Mamman måste fått en kull på sensommaren. När vi kom så hoppade den över plogkanten, när vi kom tillbaka så satt han åter där, då såg även Arne att det var en rävunge. Tyckte så synd om denna lilla kraken -28* visade termometern, den kommer att svälta och frysa ihjäl, mitt hjärta ömmade. Hade jag kunnat fånga den skulle jag tagit hand om den, den skulle blivit en bra kompis till mina hundar.


  


Denna Hyacintbåt fick vi av Gullan, tror inte den hinner att slå ut till julafton, men väl till nyår, längtar efter dessa dofter som är jul för mig, en underbar doft.


Ha en fortsatt fin kväll mina vänner och tack för alla kommentarer, blir så glad / kramen

 
 
Cina

Cina

21 december 2010 22:04

Ohhhh stackars lilla rävunge.
Vi har ju smäll kallt är oxå -21 just nu.
Fytusan för att gå ut imorgonbitt....brrrr
Fina hyacinter även jag älskar doften från dom.
ha en fin kväll!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
margus

margus

21 december 2010 22:44

Jesses, va' kallt... hur står du ut! brrr.
Trevliga bilder du lagt ut på alla byggnader där ni bor. Åh, fyy... stackars lille rävpalt. Mata och ta in den, det lyckas nog när hungern sätter in. Den skulle göra sig fint på sängen med hundarna;-)

http://margus.bloggplatsen.se

 
BrittMarie

BrittMarie

21 december 2010 23:02

Hej!
Så märkligt att din dator funkar så bra när det är kallt. Tjugonio grader är dock vansinnigt kallt. Ett X2000 skulle inte klara det tror jag;) Hoppas det går bra för den lilla rävungen! Så roligt att se, för en sådan ser man inte så ofta. I alla fall inte jag. Ha det bra.

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
Margit

Margit

21 december 2010 23:39

Ruth, så duktig du är..och tänker dej för och äter "rätt", även nu under jultiden...
Hari kväll bakat 2 saffranslängde, kolakakor..och nu har jag en deg till..Lasse o jag skall snart göra "GRISAR"..såm agjorde mamma alltid till julen. Visade förröa året i Bloggen..och berättade om dem..OCH då sa många att dom hette "PITEPOJKAR"...men ag kallar dem ändå för "grisar"..för de gjorde mamma... Det kommer bilder senare..i Bloggen...
Kommer inte ihåg om du har Facebook också?
Stackars lilla rävungen! Mankänner riktigt hur han fryser...stackarn...
Kram till dej!! Här har vi just nu - 24 grader ...i morse var de - 19 och mildare under dagen... men nu...Brr...
Kram till dej min kära vän!!/Margit

http://margitholm.blogg.se

 
lillis

lillis

22 december 2010 06:57

Vackert foto. Fy sjutton vad kallt ni har det.
Kan tyvärr inte ha hyacinter klarar inte av doften men tycker att det är så fint.
Stackars lilla rävunge
Ha det gott min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
charlotte

charlotte

22 december 2010 07:54

God JUL!!
Stackars lilla räv, men livet i skogen är hårt. Vet inte om jag klarat av att lämna den lilla. Vi hade minus 16 och det tycker jag är kallt. Ska ta mig ut så fort butiken öppnar i snövädret. Ja det snöar igen här, det är så mycket snö att jag snart inte ser över vallarna. Vackert som i Narnia... jo jag tycker om detta väder.
Hyacinter är fint, men jag är lite smått allergisk mot dem. Funderar trots allt på att köpa mig en eller någon annan blomma. Det blir så trist utan.
Ha det allra bäst nu, ta hand om dig! Stor kram!!!

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
Lena

Lena

22 december 2010 08:00

Vad kallt hujedamig.Vill dina hundar gå ut då när det är så kallt?jaså du håller dig till banteriet över julen oxå fniss.Vad duktig du är:)
En fin båtblomma har du fått,ja det doftar då verkligen jul av denna blomma.
Ha det gott i stugan.
Kramar

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
ansepanse

ansepanse

22 december 2010 10:30

brrr, vad kallt, hyacinter hör julen till
Sv; jag lovar att ta bild på kakelugnen och visa
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Monica

Monica

22 december 2010 12:15

Stackars lille rävunge, alla djur i skogen har det jobbigt nu.Här kommer rådjuren fram vid vår altan och äter morötter som vi lägger ut.
Vilken läcker grupp med hyacinter du har fått av vännen Gullan.

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Margaretha

22 december 2010 14:53

Mysigt att få se de små rävarna.De är ju så skygga annars.Men vad kallt du har det. Här har kylan dämpats lite som tur är .Bara -13 nu.
Jag har skinkan på kokning och revbensspjällen i ugnen så det doftar ljuvligt.
Har varit och inhandlat det sista i matväg nu(tror jag!)Köpte lite mera glögg och en Skåne till julmaten.
Ha det bra vännen och jag tror nog vi ses innan julafton en titt igen.

 
Ingen bild

agge

22 december 2010 16:56

Själv så fuskar jag lite i Jul. Måste ha Janssons frestelse, det är bara så och choklad..mmmmm. Men sedan blir det strikt diet igen...Har ju gått ner 18 kg så jag vill inte gå upp allt igen...
Stackars Räven.....Usch , jag blir så bekymrad för alla djur som far illa

kram

 
ansepanse

ansepanse

22 december 2010 17:10

Sv: kramar till dig också vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Ingen bild

Lambergsfrua

22 december 2010 19:36

Stackars lilla rävkrake, men det är nog inget att göra för att rädda hans liv. Känns ju extra sorgligt så här i juletid.
Vilken fin blombåt ni har fått av goda vännen Gullan. Hyacinter är jul för mig också men tyvärr kan vi inte ha några här hemma p.g.a svärsonens allergi.
Varmaste kramar!

 
Maria

Maria

22 december 2010 22:37

Vilka fina hundar du har, hur många är dom? Jag gör bilderna photoshop element, jag tycker de är så jätte roligt. Hittar alltid nåt nytt verktyg eller nåt annat som ger hjälp. Jag önskar er en supergo jul i stugan o hoppas rävungen hade mor i närheten,
kramen

http://torparmor.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards