~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 19 december 2010

Tipp tapp, tipp tapp det tassar på logen.

Av ~ Ruth ~ - 19 december 2010 23:36

Det syns att ni har bråda dagar nu, det är så lugnt på bloggen, många som stressar så här på sluttampen inför doppareda’n, snart är julen här, bara 5 dagar kvar. Har inte stökat något i dag, bara slappat, stickat och slöat. Har tvättat (om) en maskin med vit-tvätt, inte alla som är här under sommaren som fattar att handdukar inte blir rena på fintvätt. Bara ett kort gästbesök har det varit här, så dagen har varit lugn. I kväll har det varit Tv fram tills nu. Inget har jag att förtälja som är av intresse för er mina vänner. Jag kommer igen med förhoppningsvis något mera givande en annan dag, det stora som jag väntar mig är att tomten skall komma med min önskan på julaftonen, vad är då det undrar du ? jo, en helikopter med pilot så jag snabbare kan ta mig hit upp till stugan lite oftare (avskyr alla dessa milen och timmarna i bilen). Tror nog att det bara blir snyft av besvikelse när julkvällen är över. Nää, nu sitter jag bara och försöker sia in i framtiden, den som lever får se.

Nu skall jag snart krypa ner i sängen och sussalull.


Kram på er alla

 
 
lillis

lillis

20 december 2010 07:28

Här hos mig så stressar jag inte inför julen det blir ju jul ändå.Snö har vi fått massor av nu får jag hoppas att detta ligger kvar till på julafton
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
charlotte

charlotte

20 december 2010 08:17

Julstressar inte, tar det som det kommer och planerar lite. Det blir som det blir, viktigast för mig är nog den riktiga julkänslan, inte den som är påtvingad.
I helgen har vi sjungit i köpcentrum det gick bra. Handlat in mat. Idag ska jag fixa julklapparna, vet vad jag ska ha så det går fort. Känner att jag äntligen kan koppla bort den biten. Funderar på en tur till ett närliggande köpcentrum, men vet inte om jag orkar ta mig dit. Snö har vi i massor!!! Vi fick skotta fram bilen 3 ggr igår. Just nu snöar det inte, tack och lov. Tror vi fått så det räcker för ett tag nu.
God Jul och Gott Nytt År!
Vet inte hur det blir med bloggen en tid framöver. Jag är som bekant den som helst skriver när jag är ensam hemma.

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
Marias Hörna

Marias Hörna

20 december 2010 08:58

Tittar in och säger hej och gör dig en skön måndag/vinterkramar fr. Maria

http://mariashrna.blogspot.com

 
Ingen bild

Margaretha

20 december 2010 15:10

Nej stressar gör jag nog inte,men det är lite mer att styra med bara innan julen. Jag har också varit och ätit några julbord,(tre) så nu är jag nästan belåten på den maten.Men det blir väl något på mitt julbord som liknar julmat,men i år får jag besök bl.a av ett barnbarn som är vegan och han har lovat att göra lite annorlunda rätter till oss andra. Det ska bli spännande.
Nu säger jag hej då och antar att vi ses något mer innan julafton.
Kram vännen!

 
Cina

Cina

20 december 2010 16:12

Inget stress här det får bli som det blir.
Jag orkar inte med stress.
Är uppstressad ändå av allt skit som en ska ha.
Väntar otåligt på att DR från infektion skall ringa!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lambergsfrua

21 december 2010 12:39

Det låter så lugnt och skönt och trivsam, när du beskriver din dag där uppe i stugan. Precis så bör man ha det vid jul.
Jag håller tummarna för att Tomten kommer med helikoptern ;)
Varma kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards