~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 16 december 2010

Det går framåt med julstöket

Av ~ Ruth ~ - 16 december 2010 21:29

   


       "Klickbilder med text"

 

Julrocken som får ersätta granen är på plats, inte lika stilig som förra året för flera lampor har slocknat. Vill inte ha gran här uppe därav egna ersättnings fantasier. Saknar alla stora tomtar som är i Lerum, men vill inte plocka med mig allt hit upp, det tas inte med hem sedan, skulle vi av någon anledning inte komma hit upp under julen så måste vi ha kvar julsaker hemma också. Har lyckats få julmys så det räcker, julgardiner över allt utom i vardagsrummet, men där har jag piffat upp med glitterband och kulor i mitten.  Jodå, jul blir det även för oss, mera snö är önskvärt. I natt och under dagen så har det kommit ca. 15 cm. Tomtarna var glada det såg jag när jag tittade ut genom sovrumsfönstret trött och nyvaken, då förstod jag, det blir jul. Har satt in några julfoton från mitt arbete i dag.


  


Hoppas det är bra med min dotter och hennes man, dom är på semester i  Sharm el-Sheikh i Egypten där dom människoätande hajarna härjar, jag har gett dom badförbud, hoppas det efterlevs, men en viss oro känns inom mig, hoppas dom inte tar några risker och frestas av dom härliga vågorna.


Kram till er alla !

 
 
lillis

lillis

17 december 2010 06:45

Vad mysigt och fint ni fått det i stugan och jag ser att även tomtarna har det fint i snön.
En skön helg till dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Marias Hörna

Marias Hörna

17 december 2010 08:58

Fint du fått det..kanon. Jasså du gillar inte mitt överdåd av jul Ha ha..nej jag skulle aldrig ha eller orka med en sådan jul själv. Men jag är så förtjust i just sådana här bilder, med just lite överdåd. Det blir lite mystisk saga över det hela. Ha de gott Kram Maria

http://mariashrna.blogspot.com

 
Birgitta

Birgitta

17 december 2010 09:06

Så fint du fått det! Kul med tomtarna :)

Jag skulle då aldrig våga bada i dessa vatten...

Kram

http://gittaninorr.blogspot

 
charlotte

charlotte

17 december 2010 09:23

Vad fint du fått det! Förr brukade jag plocka lingonris och köpa miniflirtkulor och klistra fast som bär, det blev fint. Varför gör jag inte det längre?
Ruth tack för din goa kommentar för vet du jag lyssnade och tog till mig för du har så rätt. Du ska ha en stor kram! Jag såg plötsligt allt med dina ögon och jag förstår... jag ställer till det för mig själv för att jag rör till det för mig. Jag kommer att göra som du sa, inser själv att det inte går längre.

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
Maria

Maria

17 december 2010 10:15

Oh vad ni har fått mysigt i torpet. Nja mer snö kanske inte behövs men kommer de så får de väl va ok.
Önskar dig en bra helg o 4:advent/kramizar från Dal

http://torparmor.blogspot.com

 
Margit

Margit

17 december 2010 10:48

Så fint och julpyntat du nu har det i alla dina fönster!! Man riktigt känner stämningen..och upplever julkänslan..och spänningen...som finns där.
Tack för att du delar dina bilder, så vi ser och känner hur du/ni har det däruppe i stugan under julen.
Så fin "JULROCK" du skapat också!!! Fiffig är du!!!
Här snöar det också. Varit ute och sopat av både min o Lasses bil..och det är rätt stora flingor just nu, så det kan nog bli en del under dagen...
Kram till dig och njut av stämningen..och tända ljus och MYS!!! /Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

agge

17 december 2010 12:08

Så fint du fått det..Jag älskar grisfamiljen ....åh...vad jag vill haaaa.....
Det ser verkligen ut som en gammaldax jul där ni är

kram

 
ansepanse

ansepanse

17 december 2010 13:10

var någonstans har ni stugan? vilket kul påhitt att klä rocken istället :)
kramr

http://kinaguld.blogg.se

 
Monica

Monica

17 december 2010 15:47

Så mysigt och fint du har gjort det i stugan.
Jag förstår om du känner lite oro för dottern, jag skulle aldrig åka till Egypten överhuvud taget även om det vore hajfritt, är inte intresserad av att titta på en massa pyramider, men smaken är ju som tur är olika.En jobbarkompis till mej var i Egypten för något år sen och hela familjen blev magsjuka och det dröjde två veckor innan dom blev friska och kunde gå till jobbet igen....det är visst vanligt att det blir magsjuka trots att dom är försiktiga med vad dom äter hade dom fått reda på sen när dom kom hem.Hoppas att din dotter slipper bli sjuk.

Önskar dej en trevlig och avslappnande kväll!

http://violett,bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Margaretha

17 december 2010 16:30

Gu vad mysigt du fått det i stugan. Så stämningsfullt.Och snö har ni också så det räcker ser jag.
Ha en skön fredagskväll nu och hoppas du kryper upp i soffhörnet och tar dig en varm glögg och njuter.
Kram vännen!

 
Cina

Cina

17 december 2010 17:30

Så julfint du har gjort.
KANON FINT!!!

Ja jag får verkligen hoppas att de inte badar.
Är otäckt det där med dessa hajar fytusan.

Önskar er en fin fredagskväll!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

17 december 2010 19:52

Så julefint du har det, jag har också pyntat färdigt, så det är bara maten kvar

http://bloggplatsen, se

 
margus

margus

17 december 2010 22:29

Sedärja, nu är det jul i stugan. Bra jobbat, och fint blir det! Önskar dig mycket snö, eftersom du vill ha det. Vi börjar väl pynta lite nu också.

http://margus.bloggplatsen.se

 
Troja

Troja

17 december 2010 22:47

Hej vännen !!!
Jag är sjuk men vill i alla fall tacka för ditt besök i min blogg. Orkar inte sitta någon längre stund.
Kram i mängder !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

 
lilian

lilian

19 december 2010 12:03

Hej vad mysigt det ser ut i stugan.Jag har också satt en ljus slinga i min spinnrock,men nu när jag ser din så ska jag nog brassa på så den blir lika tjusig som din.Har ju inte så mycket plats,så spinnrocken ska få tjänstgöra som gran.Tack för inspirationen.
kram Lilian o Greta.

http://www.frugreta.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards