~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 14 december 2010

En dag går snabbt

Av ~ Ruth ~ - 14 december 2010 22:15

      

"Som vanligt klickbilder"

 

Har haft fullt upp även i dag, har städat och skurat och är fortfarande inte klar. Har inte fått upp några Adventsljusstakar ännu, ej heller julgardiner, men i morgon skall det bli klart, sedan tar jag jul..

Var ute för en halvtimma sedan och fotat huset i nattens mörker. Inte så mycket snö här som det brukar vara den här tiden, beror på en  extrem kyla under längre tid. Lite Advent blev det när ljusslingan kom upp på altanen.

Det tog tid innan vi fick upp värmen riktigt i gårkväll, inte så konstigt för när vi gick till sängs så var det -32* ute, nu är det lite bättre bara -20*, men nog biter det också i näbben. Var hos våran kära granne Gullan med en adventsgåva i em. och hon bjöd på middag, hon är så glad när vi kommer denna åldrande go’a gumman, vad

vore livet här uppe utan henne jo, trist. Hundarna trivs så gott här i stugan, dom njuter i högan sky, precis som vi gör.

Nu skall jag se om jag kan hälsa på er i kväll, kanske inte hinner alla, men då kommer jag en vända till i morgon.

Kram mina vänner.

 
 
gerty

gerty

14 december 2010 22:21

Det var kyla som heter duga,tur att ni hardet varmt och gott i stugan

http://bloggplatsen, se

 
ansepanse

ansepanse

14 december 2010 22:30

vilken kyla! då är det gott att vara inomhus
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Lena

Lena

14 december 2010 22:32

Men huga vad kallt där är.Nu stormtrivs du förstår jag.Det ser jättemysigt ut på bilderna:)
Ja en riktig tomtestuga har ni.Jag förstår att ni vill fira eran jul där varje år.
Kram på er alla inne i stugan och hoppas ni har fått upp värmen nu.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

14 december 2010 22:43

Så mysigt det ser ut vid eran stuga! Men oj så kallt ni haft! Då är det gott att vara inne i stugvärmen :-)
Ha det så gott!
Kramen

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

15 december 2010 00:08

Ja,det biter i näbben både här och där i vårt land minsann! Det är verkligen en rysligt kall början på vintern!
Men det ser så mysigt ut på dina bilder :)

Nattkram

http://gittaninorr.blogspot

 
Margit

Margit

15 december 2010 00:40

Min kära vän Ruth!!! Så nu är ni uppe i stugan..och blir kavr där över julen förstår jag! Kommer ihåg förra vintern att ni då också var där!
Vilken kyla, när ni kom!!! Och 6 timmars bilresa med 10 min paus...Det var sannerligen TUFFT det!!! Tur att det inte snöade och var öväder också.
Tänk att få ha samma kontat med datorn..trots att ni nu är långt hemifrån.. med allt vad det innebär..DENNA teknik som vi har idag!! Den är fantastisk den!!
En stor o varm kram till dej, min kära vän!
Var rädd om er och håller varma!!!
Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

15 december 2010 01:40

Hua så kallt ni har det -6 här, precis pefekt.

Då blir det lite lugn o ro för dej sen då innan jul?

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

15 december 2010 06:57

Så kallt och mysigt ni har i erat paradis.
Hoppas att ni får mera snö som du gillar
Ha det gott min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

15 december 2010 10:58

Sv: jo, det är väl bara att sätta igång :)
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Ingen bild

agge

15 december 2010 11:05

Så härligt att ha ett andningshål att åka till....

kram

 
Ingen bild

Margaretha

15 december 2010 11:06

Jag säger som alla andra. Hu vad kallt ni har.Här är endast -5 nu. Lagom tycker jag.
men vad mysigt ni kommer att ha där i stugan under julen. Som du vet är jag lite avundsjuk för att inte jag också får uppleva detta.
Men jag håller på att feja i min lägenhet och gör det så mysigt som det går.
Ha nu en skön dag och slit inte ut dig så du är okontaktbar på självaste julaftonen.
Kram min vän.

 
Marias Hörna

Marias Hörna

15 december 2010 12:36

Hummm hur då bråkar när du skrev kommentaren ? Vad hände eller inte hände ?? Ha en god dag /Maria

http://mariashrna.blogspot.com

 
Monica

Monica

15 december 2010 13:01

Så kallt ni har där i Värmland, här är -13 grader just nu och det börjar bli dimmigt ute upptäckte jag just.
Det ser så mysigt ut i stugan så jag förstår att ni alla stormtrivs där.

Önskar dej en bra onsdag!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bondfrun

15 december 2010 13:14

Blir det snöskoter nu när ni kommit till vinterparadiset?
Kanske för kallt för såna äventyr.

 
Ingen bild

Lambergsfrua

15 december 2010 16:59

Men så fint det blir med ljusslingan :) Men go'a Ruth, minus 32 låter väldigt kallt om du frågar mig. Då vill väl hundarna knappasta gå utanför dörren, eller?
Förstår att du ändå njuter av att vara däruppe och få umgås med goda vännen Gullan.
Ha det gott!
Varma kramar!

 
BrittMarie

BrittMarie

15 december 2010 18:18

Jag förstår att ni trivs bra i den mysiga stugan. Säkert blir det extra fin julstämning där. Lite väl kallt verkar det vara, så ni har väl kommit till ett "köldhål". Ha en riktigt fin jul däruppe!

http://www.bengtssons.info/baloo.php

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards