~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 6 december 2010

Ekorren satt inte i granen, utan det var ”Smulan” :-)

Av ~ Ruth ~ - 6 december 2010 21:44

            

"Som vanligt klickbilder"

 

Fick så härliga bilder på dotterns ena kisse, dom har en hona och en hane. Hanen giller att vara ute trotts snö och kyla, men se det vill inte Smulan, snö nääää. För att få en känsla av naturupplevelse så har hon lagt beslag på Julgranen som redan är på plats. Hon lägger sig på grenarna och myser i det gröna. Fick så många mysiga foton av Susanne, visar upp dom alla för er, kunde inte välja :)


    


Hon matar rådjuren på vintern och nu har hon lyckats fota ett av dom, det är så fina djur. Såg ett i kväll inne på våran grannes tomt, den sprang så elegant över till nästa tomt och försvann bakom en häck. Det har snöat även den senaste natten och på morgonen, skall komma mera nu till natten, det kunde bli upp till 10 cm när vi vaknar i morgon. Så roligt att vi äntligen har fått vinter, det sker inte så ofta som det är snö denna tiden på året.


Ha det gott mina vänner, ingen nämnd och ingen glömd !

 
 
BrittMarie

BrittMarie

6 december 2010 22:07

Det var väl spännande när det kom något nytt i rummet för Smulan! Jättegulliga bilder.

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
Lambergsfruasfrua

Lambergsfruasfrua

6 december 2010 22:27

Vika helt ljuvliga bilder på Smulan i granen! Tack snälla vän för att du visade dem.
Ha det gott i vintervädret!
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

6 december 2010 22:55

Vilka underbara bilder på kissen!
Vinter och snö i hela vårt land tror jag :)
Javisst är rådjuren vackra, men det är sällan vi får se dom här uppe...

Kramar

http://gittaninorr.blogspot

 
lillis

lillis

7 december 2010 06:55

Vilka mysiga bilder på Smulan när hon tagit plats i granen.
Rådjuren är ståtliga djur men det är inte ofta jag ser dom
I dag så har vi fått lite kallare igen -8 grader
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Marias Hörna

7 december 2010 07:06

Herregud så söta bilder på katten. Dom är ju för goa. Och dessa otroligt vackra rådjur. Ha de gott/Maria

 
Cina

Cina

7 december 2010 10:57

Ohhhh vilka söta katter som sitter i granen.
Vi hade gran när vi bara hade cromiz men sedan när Elvis kom så gick det inte.
De lekte med kulorna och granen vickade ikull och detta skedde ju nattetid när vi inte såg dom.
Sååååå nu har vi ingen gran.

Blir det ingen jul för er i stugan i år???
Jo det blir det väl eller hur?

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

7 december 2010 21:15

Vilka mysiga bilder på kissen i granen! Rådjur är så söta, snd ara at d bär omkring på alla dessa otäckingar (Fästingar)

Kramen från oss alla

http://eklovens.fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

7 december 2010 21:18

Vilka små godingar som sitter i granen o spejar. Jo tack sov gjorde jag, är trött ikväll också så jag får nog snart sluta ögonen. Var ute nyss o de är svinkallt så då blir de gott under täcket.
Sov gott du me/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Ingen bild

agge

8 december 2010 10:44

Ja, se katter...de kan då lägga sig var som hellst.
Hahahaaa.....så söt , klart hon ska vara i granen som en dekoration.

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards