~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 4 december 2010

Jag var där !

Av ~ Ruth ~ - 4 december 2010 22:45

  


Har inte haft tid med datorn förens nu. I går (fredag) var det en fullspäckad dag, sonen med sambo kom från Stockholm för att vara här tills i morgon (i kväll är dom på 40 åras kallas). Någon timma där efter kom dottern Susanne och barnbarnet Chanique. Först middag, där efter begav vi 3 små gummor oss till Göteborg och Scandinavium, IDOL gick av stapeln.





      


      


Vilken sprakande och fantastisk kväll, så häftigt så jag har inte kommit över det ännu. Trodde det skulle bli en tunn kväll eftersom det bara var 3 artister kvar, men så mycket underhållning, mycket mera en på TV-sändningarna. Kvällen startade med Geir och Elin, sedan gick det i ett. När Jay sjöng hårdrocklåten så trodde jag läktarna skulle rasa ihop, så mäktigt så jag rös. Han är en värdig vinnare i Globen nästa fredag. Minnah är också en stor favorit, men tror hon får nöja sig med att bli 2:a, inte dårligt det heller. Vi var inte hemma förens ½ 1 på natten. Finns så mycket jag skulle kunna berätta om denna dag och kväll, men hjärnan är inte med mig nu.


      


Liseberg lyste så vackert i nattmörkret, dit skulle jag också vilje göra ett besök (kanske blir det så ?), annars så får jag nöja mig med dessa få bilderna från utsidan.


Det blev sent innan vi kom i säng så jag är trött, hälsar på er i morgon.

Tusen tack min dotter som bjöd mig på denna minnesvärda kväll, en STOR kram och ett fång rosor till dig !


Godnatt kramen till er alla.

 
 
Ingen bild

Anita

4 december 2010 23:22

Va skoj att du fick komma ut på sånt äventyr med dina barn ... Det gläder mig. Min son skall åka med sin familj till Stockholm på finalen. De var i Göteborg förra året och tjejerna tyckte det var toppen.
Även om Jay har en fantastisk röst så tycker jag inte att knarkare har i tävlingen att göra. Det ger helt fel signaler till ungdomarna. Min ståndpunkt må tas som ni vill men en Idol skall till varje pris var en REN förebild. Det är min absoluta åsikt. Den delar jag med många ...
Ha det gott min vän !!!
Stora kramen från mej !!

 
BrittMarie

BrittMarie

5 december 2010 00:12

Vilken upplevelse att se föreställningen live! Din dotter visste vad du skulle bli glad för! Liseberg har jag också hört om, att det är så extra fint i juletid. Nu ser jag på din bild att Scandinavium också är fint belyst. Göteborg är en fin stad.
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
Maria

Maria

5 december 2010 00:17

Vilken tur du hade som fick uppleva denna gala.
Skulle också vilja åka till Liseberg men får se hur de blir me det. önskar dig en bra 2:advent/kramisen

http://torparmor.blogspot.com

 
agge

agge

5 december 2010 09:09

Så trevligt du har haft det. Kul.

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Monica

Monica

5 december 2010 10:18

Jag ryser när jag läser din beskrivning av ditt besök på idol och Jay är verkligen en kille med en bra röst, sen detta tjatande som en del har om hans droger bryr jag mej inte om...HAN ÄR BÄST i alla fall i mitt tycke, sen skiter jag fullständigt i vad andra har för uppfattning om honom.Du och jag har i alla fall samma uppfattning om honom.

Önskar dej en bra söndag!

Kram:)

http://violett.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

5 december 2010 10:45

vilken spännande dag!
ha en fin andra advent - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
lillis

lillis

5 december 2010 11:08

Vilken toppen kväll du haft så roligt att få uppleva detta
En fin 2:a advent vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

5 december 2010 12:47

Har INTE fäljt med..denna omgång..på IDOL..bara ibland..och läst på datorn..i kvällstidningarna.
Och Jays sån i fredags..han sjöng som den "rikiga Elvis"..man rös..
kan då förstå känslan hos er alla som var där LIVE!!!
Hoppas att han vinner!!!
Kram på dej, vännen!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

5 december 2010 13:36

Vilken upplevelse du haft! Inte utan att man blir lite avundsjuk....!!!
Jag tycker också Jay är en värdig vinnare och det är bara att hoppas han slutar med dumheterna. Man måste få ge honom chansen!

Önskar er en riktigt skön 2:a Advent

Kramen från oss alla

http://eklovens.fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

5 december 2010 14:33

Önskar även dej en trevlig 2:advent.
Wow vilken upplevelse du fick :) Vet ju att du följer IDOL. Kan tro att du rockade fett :P
Kram Madde

http://runezzaz.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Margaretha

5 december 2010 15:30

Vilken trevlig upplevelse du varit med om då Ruth. Och vad mysigt att få umgås med sina barn. Själv är jag ingen vän av Idol,men smaken är ju som baken!!
Själv har jag varit på 30-årskalas idag.
det snöar för fulla muggar här nu.
Jag ska göra som du sa Ruth,nu kryper jag upp i soffan med en varm glögg.
ha en fortsatt 2:a advents-kväll.
Kram!

 
Ingen bild

Bondfrun

5 december 2010 16:08

Så kul att få vara där live.
Själv har jag aldrig sett på Idol så jag vet inget om det men via löpsedlar har jag förstått att en missbrukare ska vara "idol",för mig är det alldeles fel signaler till unga beundrare....

 
Marias Hörna

Marias Hörna

5 december 2010 16:57

Härligt att vara där...så kul.

http://mariashrna.blogspot.com

 
Lena

Lena

5 december 2010 20:46

Vilken upplevelse! Jag håller också på Minna men tror också hon blir 2:a.

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

5 december 2010 21:42

Förstår att det var roligt, härligt och spännande att få vara med om detta :) Trevligt att se bilder därifrån också!

Kramiz

http://gittaninorr.blogspot

 
margus

margus

5 december 2010 22:28

Så roligt du har haft! Grattis till dessa upplevelser. Fina bilder från mitt Göteborg!
Tänk, jag har inte varit där på 'hundra år' och sett alla fina ljussättningar. Orkar inte med trängseln och parkeringsh-vetet... och VAR skulle man göra hän hundarna...? Tur man trivs hemmave'.

http://margus.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

5 december 2010 23:05

Anna-Lena var också där tyckte att det var jätte bra

http://bloggplatsen, se

 
Ingen bild

Cavvetjejernas matte

6 december 2010 00:09

Gokväll i stugan!
Har inte följt bloggarna på flera dagar då vi varit borta.
Vilken upplevelse du fick! Alltid bättre när man hör artister live! En kväll att minnas för dig!
Håller på Minna men tror Jay vinner!
Kram

 
Anki J

Anki J

6 december 2010 01:50

Vilken härlig fredag du har haft. förstår att det var mäktigt att vara på plats o se hela idolsänningen o jag är inte alls avundsjuk på dig. Inte ett dugg ;-)
Vi har samma smak när det gäller finalisterna och jag tror oxå att Jay vinner. Men tänk Minnah, som blir utröstad o som sen har kommit så här långt när här hon fick chans att komma tillbaka. Hon har jgort en fantastisk utveckling.
Kram

http://www.jankils.se

 
Lambergsfruasfrua

Lambergsfruasfrua

6 december 2010 10:29

Go'a Ruth!
Först ett stort tack för dina kommentarer hos mig och allt beröm du öser över mig. Jag blir riktigt rörd.
Sen var det väldigt trevligt och positivt att läsa om ditt besök på Idol. Jag har också följt tävlingen, men blivit tveksam just till Jay. Han sjunger mycket bra, men jag blev så besviken på hans knarkande under tävlingens gång. Å andra sidan förstår jag att hans personlighet och skicklighet kanske måste upplevas live, inte genom en TV-ruta. Hur som helst är jag glad för din skull att du fick vara med om den här upplevelsen.
Ha det riktigt gott!
Stora kramen!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards