~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 29 november 2010

Julpyntat

Av ~ Ruth ~ - 29 november 2010 21:34

 


Har pysslat med jul-bakgrunder på min och Gerty’s blogg, brukar fixa julen där vid Advent, men här hemma blir det långt senare, nöjer mig med ljus på längden och tvären en så länge. Gubbsen kom hem utan missöden och har jobbat duktigt under sina 3 jobbardagar i stugan, så dom var nöjda och belåtna. Jag har färgat håret i dag och är helnöjd med färgen. Så mycket snö kom det inte i går, men det lägger sig i drivor, garagenerfarten är ett utsatt ställe. Skottade undan allt, när jag nästan var klar så kom Stina, hon hjälpte mig klart så vi fick komma in och dricka en kopp kaffe, trotts mycket kläder så var det inte varmt ute. Nu är det -9 ½ * så det blir en kylig natt. Nu skall jag vispa mig lite grädde och blanda med blåbär och hallon från frysen, det är gôtt det på senkvällen !


Ha det riktigt gott mina trogna vänner, glöm inte att ni är unika var och en.


 
 
Margit

Margit

29 november 2010 23:32

Så fint du nu igen har äöndrat i din Blogg!!!
Tänk om du hade samma som jag...blogg.se...då hade du kunnat hjälpa mig också...?
Häör har vi just nu - 16,1...Burr burr,,,kallt och ruggigt ute!OCH rätt mycket snö även här!
Kram till dej!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

29 november 2010 23:53

Så fint du har gjort här inne... IGEN! Du är så duktig! Skönt att du har gubben hemma nu så du får lite hjälp med all snö.

Kramen från oss alla

http://eklovens.fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

30 november 2010 06:39

Grattis du vann tävlingen!!!!!!!!
maila din adress till mig.
lena_svartlock@hotmail.com

Ha en fin dag vännen!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

30 november 2010 07:36

Grattis att du vann tävlingen så kul.
Så julfint du har på bloggen. Det är tur att Gerty och jag har Cina och dig som vi får hjälp av.
En bra dag min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Marias Hörna

Marias Hörna

30 november 2010 07:40

Snyggt du fått på bloggen...så juligt.

http://mariashrna.blogspot.com

 
agge

agge

30 november 2010 09:29

Så juligt du fått det här inne...jättevackert
Kul att du blev nöjd med din färg i håret. Bra motion du fått idag då du skottat snö

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Birgitta

Birgitta

30 november 2010 10:58

Här var det också juldekorerat :) Snyggt!
Fin bild på rådjuret också!
Bra att du blev nöjd ned hårfärgen. Det kan vara lotteri ibland ;)

Kram

http://gittaninorr.blogspot

 
Cina

Cina

30 november 2010 14:18

Titta här....sååååå fint det var.
Duktig som vanligt med psp.
Jag har nog lagt av mig lite.

Fin bild på detta rådjur det är ett vackert djur tycker jag!

Härligt att du vart nöjd med hårfärgen.
Ha en fortsatt fin dag!

Kramen min vän.

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Lilitha

Lilitha

1 december 2010 01:36

Vilken fin bild. Kram Lilitha

http://lilitha.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards