~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 24 november 2010

Oj, oj, snart helg igen

Av ~ Ruth ~ - 24 november 2010 22:08

Favoritbild i repris


Vad dagarna rusar i väg. I morgon skall jag plocka fram adventsljusstakarna, det skall bli mysigt, förövrigt blir det inte mera här hemma innan jul, pysslet blir i Värmland. Inget överdrivet blir det där heller, men julstämning skall det bli, både julgardiner, ljusgirlanger, glitter, tomtar och annat plock.

Ingen större rotation här hemma i dag, bara dom dagliga sysslorna och uppdateringar på ett par hundhemsidor. Lite skottning blev det i dag också. Något fint puder var det i luften som kom när jag var ute med hundarna förut. Bara det kan hålla sig på minus nu så detta lilla får vara kvar. Det är lika intressant varje morgon när jag tittar ut, hur ser det ut i dag, sedan kollar jag termometern, tar min kaffemugg och läser Aftonbladet på nätet. Så ser mina morgonrutiner ut. Inget nytt under molnen eller nytagna foton i dag hmmm.


Kram till er alla som vanligt.

  

 
 
Maria

Maria

24 november 2010 22:29

Här kommer en blåsig hälsning från Dal. Köpte en av dom små tomtarna o sedan fick ja för mig att göra några vänner till honom, så tre har jag gjort. Önskar du får en bra torsdag/kramar från en frusen torparmor

http://torparmor.blogspot.com

 
Marias Hörna

Marias Hörna

25 november 2010 06:45

Denna bilden är ju så underbar. Jo, jag skall låta dom svarta ramarna var svarta. Bara fixas till lite dom var lite slitna. Gillar svarta ramar det är så maffigt på nåt sett. Ha en god dag /Maria

http://mariashrna.blogspot.com

 
lillis

lillis

25 november 2010 06:53

Godmorgon!
Håller med dig om att tiden bara rusar iväg, det går alldeles för fort
Just nu så snöar det här hos mig,ljust och vackert är det
Önskar dig en bra dag
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

25 november 2010 08:31

Vilket häftigt foto :)
Julpysel hemmavid och på nätet för mig.

Ha en bra dag! Kramen

http://gittaninorr.blogspot

 
Cina

Cina

25 november 2010 09:13

Här snöar det just nu och det är vitt.
-5 grader kallt vinden har lagt sig som det verkar!
Inte skönt när det blåser isvindar o snön piskar en från sidan....nääääää fy 17

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
agge

agge

25 november 2010 10:18

Bilden är underbar....Ja, äntligen får vi plocka fram våra ljusstakar....älskar denna tid.

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

25 november 2010 18:43

Vilken mysig bild! Även vi har snö här nu.... det var en fin present! Till helgen blir det att plocka fram alla ljusstakar, tycker det är så vackert

Kramen från oss alla

http://eklovens.fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

25 november 2010 18:54

Hur det ser ut på snöfronten här hos mej kan du se i min blogg idag, vi snöar snart inne.
Nu ska jag titta på tv.


Ha det så bra!

http://violett.bloggplatsen.se

 
BrittMarie

BrittMarie

25 november 2010 20:23

Älgarna söker sig in i samhällena nu när det är snötäckt. Min brorson har idag filmat två stora älgar som traskat omkring i deras trädgård hela förmiddagen. Häftig bild du har på älg och katt!
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo.php

 
margus

margus

25 november 2010 20:47

Du står i startgroparna för julfirande, märker jag. Ja, det blir ju lite roligare då, fast min egen julstämning infinner sig icke...än. Vi får se om och när. Älgbilden är för härlig!

http://margus.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

26 november 2010 17:56

måste fråga - är det du som tagit bilden, en helt fantastisk bild är det i vilket fall
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards