~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 23 november 2010

Busväder hela dagen

Av ~ Ruth ~ - 23 november 2010 22:12

Har inte varit frestande att vistas utanför dörren i dag. Fin pudersnö som kom på tvären av dom kraftiga vindarna. Vi har varit ute och skottat i snödrivorna och ögonen tårades av blåsten. Vi fick fram bilen så handla mat fick vi, köpte även ICA’s goda Pepparkaksfil som Cina tipsade om den var kanongod, den blev en stor favorit av mig, gubben förtär inget i mjölkväg så den blir bara min, testa den du också, du blir inte besviken.


Förövrigt har det blivit en innedag, älskar snön men inte dessa kraftiga vindar. Har suttit och stickat lite, dammsugit och pysslat, men det räcker för mig i dag.


  


  


Har stickat ett par sockar till sonen, och ett par babytossar (till vem vet jag inte ?), kanske kan dom värma någon i vinterkylan. Har inte mera att skriva om så jag lägger ner min tankeverksamhet för i dag.

Kramar till er alla !

 
 
gerty

gerty

23 november 2010 22:47

Här har det också snöat och blåst hela dagen, ja det käns när man varit ute i blåsten, annars har det varit stickepåsen som gällt, tack för det trevliga samtalet

http://bloggplatsen, se

 
margit

margit

24 november 2010 00:41

Så fina sockor du stickat och visar oss. Både de stora och de små!!! SÅ SÖTA SÅ!!!
Ja, ovädret det drar väl över hela vårt land..några dagar..Här har vi "bara" haft blåsigt o kallt..men snön kommer väl den också...
Kram till dej , Ruth!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

24 november 2010 00:45

Här har det ösregnat hela dagen men nu ikväll kom det lite SNÖ!!! Jippi!!! Hundarna (och jag) blev så glada!!! Äntligen.

Så söta små sockor, kan tro att en liten knodd blir glad för dom!

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Marias Hörna

Marias Hörna

24 november 2010 06:44

Vilka fina sockor du stickat. Och snön har verkligen kommit från alla håll idag. Dristade mig till en prommenad bort till ICA. Men jisses det var som att knalla omkring på kalfjället. Men luft fick jag och det var ju meningen.

http://mariashrna.blogspot.com

 
lillis

lillis

24 november 2010 07:06

Så fina sockor du stickat. Har tittat efter Pepparkaksfilen i affären men jag har inte hittat den
Gillar inte heller när det blåser storm
Ha en bra dag vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bondfrun

24 november 2010 09:39

Fina stickade saker som vanligt....du är så duktig med stickepinnarna!
Fatet på bilden har du haft med förut,blev så nyfiken för jag har ett sånt med likadan form men jag har vallmo på mitt och det står vallmo bak på fatet,mitt är från Rörstrands är ditt det med?
Riktigt vinterväder till första advent får vi tydligen i år,det är inte ofta,fint att se på men attans så kallt,bara att anpassa sig.

 
agge

agge

24 november 2010 09:52

Avundsjuk på er som har snödrivor. Vi har inga drivor alls , vi har så lite snö. Kul att sticka sockar...det var länge sedan jag gjorde det.
kram

http://jacastas.blogspot.com

 
ansepanse

ansepanse

24 november 2010 11:17

de kommer att värma gott på sonens fötter
vi fick också en hel del snö igår också
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Ingen bild

Margaretha

24 november 2010 19:02

O de där babysockarna var för gulliga,ja de andra också förstås.Kul att du visar dina alster du också.
Ja här vräker snön ner och det blåser som sjutton. Har gjort så hela dagen.Jag kom nyss hem efter att ha hälsat på en väninna. Plogbilarna hinner inte med så det blir lite extra med motion man får. Men det ska ju vara nyttigt sägs det.
Ha en skön kväll för det tänker jag ha.Vid tv:en under en filt.

 
Cina

Cina

24 november 2010 19:18

Vad bra att du gillade filen....ja älskar den såååååååå gooooood.

Just nu snörar det här men inte så mycket men det kommer från sidan. Blåser storm!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

24 november 2010 19:28

Sv: tack, jo det är bra ikväll, nu blir det kvällsté
ha en fin kväll vännen - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Lena

Lena

24 november 2010 20:20

Jamen fy vilket väder jag har här nu.Fryser när jag hör hur det stormar ute.Japp här var det julat,bara att njuta i 4 veckor framåt.
Ha det gott!
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

~ robin ~

24 november 2010 21:14

Är mina sockar färdiga? Jag älskar färgen. Lovar att jag kommer ner och hämtar dem om ett par veckor... ser så fram emot det.

Här ute i skogen snöar det som bara attan. Helt underbart när man tittar ut. Å så har vi fått upp lite belysning på husen. Mysfaktor - I promise!

Kram på dig underbara mor

 
Lambergsfruasfrua

Lambergsfruasfrua

24 november 2010 21:40

Men så fina sockor du har stickat! Lycklig den som får en sån gåva :)
Ha det gott min vän.
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards