~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Är dans syndigt ?

Av ~ Ruth ~ - 25 oktober 2010 13:34


Nu har jag äntligen fått sett reprisen av ”Dansbandskampen” via Webben. Nog attans så spritter det i benen och i hela kroppen när man ser det dansanta folket på dansgolvet och hör den härliga musiken. En okänd författare myntade orden: ”Dans är ett lodrätt uttryck för ett vågrätt begär”. Tja vad säger man om detta påståendet ?. Jag som älskar dansa och bugga, nu lärde jag mig ett och annat om mig själv, rodnar ner till tåspetsarna hehe. Har nog lite svårt att ta till mig detta påståendet, att en nighambo skulle framkalla något annat begär än en stol så jag får sätta mig på för att pusta ut när yrseln tagit överhand och man längtar efter ett stort glas vatten (öl). Näää, nu har jag dansat klart för i dag.


Nu skall jag vara lite nyttig och dansa med långborsten, ha en fin dag !

 
 
Monica

Monica

25 oktober 2010 13:56

Nu fick du till det när det gäller dans *ler*jag gillar dansbandskampen och tittade på den i lördags, kul att följa Wizex och Anna, men det finns fler band som jag tycker är bra.Synd att två bra program sänds samtidigt för det blir aldrig av för mej att titta på repriser.
Önskar dej en fin dag....här är det sol från en klarblå himmel:)

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bondfrun

25 oktober 2010 19:39

Den där okände författaren hade väl sådana tankar...vi andra som älskar att dansa vet ju varför vi gör det,endorfinerna rusar runt i kroppen och får oss att må bra,en härlig vals,bugg mm.
Man borde dansa ofta,jätteroligt sätt att motionera

 
Cina

Cina

25 oktober 2010 21:37

Ja vad vore livet utan dans och dansmusik....inget liv allas för min del. Förr dansade jag alla dagar i veckan mån-torsd var det träning fredag var det Skultuna lagår´n och lördag var det Örebro, Uppsala, Sthlm eller där det var dans. Söndag var det Råbyhallen. Ja då hade man flåset uppe. Jag tävlingsbuggade ju på den tiden....ja det var livet det!
Hujeda mig såååååååååååå roligt det var!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

25 oktober 2010 22:02

Okey!då såg du nog inte de 2 vackra korten som kom idag.Nu är jag trött och ska sova.Det förstår du nog säkert fniss.
Godnatt!hörs i morgon.
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

26 oktober 2010 06:44

Här har du en till som älskar dans,dansar väl inte lika mycket som förr för det finns inga ställen att gå på här i stan.
Önskar dig en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
charlotte

charlotte

26 oktober 2010 07:13

Ja du Ruth, Dansbandkampen tittar jag på - kan inte dansa själv inte ETT steg!! Jag har aldrig aldrig lärt mig... jag har aldrig aldrig varit på dans i varjefall inte sedan jag var på disco som 12-åring och blev panelhöna... den där ordnörden ville ingen dansa med... var tvungen att dansa på jobbet när det var fest men det räknas inte, jag avskyde det. Att dans är syndigt??? Nä inte alls... kanske jag borde lära mig dansa?????????? Kramen...

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
agge

agge

26 oktober 2010 10:04

Dans är bra för kropp och själ. Tänk vilken rolig motionsform detta är. Att få ha kul och samtidigt hålla formen....
kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

26 oktober 2010 17:54

Gillar ine att dansa själv men älskar att titta på de som kan göra det.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

26 oktober 2010 20:35

Jag har inte tittat på programmet under hösten med dansen..Tiden räker ju inte till...DATORN tar SÅ mycket tid...och det gör jag först...när jag hinner...
Kramen till dej, Ruth!!!
/Din vän Margit

http://margitholm.blogg.se

 
gerty

gerty

26 oktober 2010 22:30

Dansmusik kan man ju inte leva utan, sen att det inte blir mycke dansande det är ju en annan sak

http://bloggplasten.se

 
Ingen bild

Margaretha

26 oktober 2010 22:31

Oj vad danssugen jag blir när jag kollat på videon. Älskar att dansa,men tyvärr strejkar min kropp ibland,så det får mest bli en stilla blues nu för tiden.
Men dansbandskampen är kul att se.
Kram och ha en skön kväll och morgondag.
Margaretha.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards