~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2010

Jag vill ha....

Av ~ Ruth ~ - 19 oktober 2010 23:14

 


En dag som den här reste Marco Polo till Kina, vad har jag gjort för något stort som får mig att leva vidare till eftervärdens historia ? inget, ”absolut inget”. Regnet har drultat ner från molnen från och till hela dagen och i kväll kommer det rejäla skurar, hade det varit i form av snö så hade jag kunnat åka skidor i morgon, men sådan tur hade jag inte :(  

Har pysslat med hundarna i dag, kammat, klippt under tassarna samt klorna, det tog några timmar, tror jag skall börja bada dom i morgon det behövs, men det beror på vädret, sedan dammsugning och dammtork. Har inte frusit så i dag som jag gjorde i går. När jag kröp ner i sängen hade jag frossa, räckte att jag rörde lätt på en fot så gick det isande kyla genom hela kroppen, låg med 2 tjocka täcken och en filt men frossan ville inte ge vika, somnade inte förens vid 3 i natt, trodde jag skulle vara sjuk i dag, men se det var jag inte som tur var, vaknade pigg som en mört.

Nu är det dags för kvällsbestyret och kravla till kojs, tror jag kommer att få sova gott i natt.


Nu önskar jag en God Natt till er alla / nattakramen !

 
 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

20 oktober 2010 00:36

Jo nog tror jag du kommer att bli ihågkommen fast kanske inte lika berömd som Marco Polo.
Ja snön verkar inte vara långt borta nu.... de har tom lovat snö tll helgen i vår del av landet! Skoj!

Gonatt och kram från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

20 oktober 2010 08:43

Jag hoppas att det inte kommer snö på ett bra tag.
Nu är alla din hundar ny friserade och fina kan jag tänka mig
En bra dag till dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bondfrun

20 oktober 2010 11:40

Jag kunde heller inte somna inatt,men jag tror problemet finns uppåt...mångubben är nämligen på ingående.
Får alltid en massa energi då.storstädar på förmiddagen,bäst att passa på...vem vet när energin kommer och hälsar på nästa gång.
Mycket jobb med hundarna men skönt när det är gjort.

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

20 oktober 2010 11:44

Hualigen vilken kylslagen bild du visar oss idag - men otroligt vacker måste jag erkänna;) Vet ju att du älskar snö. Inte behöver du väl jämföra dig med Marco Polo eller andra berömdheter. Du har säkert gjort mycket för din familj och dina vänner - och gör så fortfarande. Det är värt mycket, rentav mer än att hitta fram till Kina ;)
Lycka till med hundvården idag och ha det riktigt gott!
Varmaste kramar till dig min vän!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

20 oktober 2010 14:02

Fyyy för snö... Jag är ju en sommar människa så jag längtar redan efter den. Här är det också grått, regnigt och blåsigt. Underbara bilder du har i söndagens inlägg.
Kram Madde

http://runezzaz.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

20 oktober 2010 14:46

Du längtar då efter snö du Ruth.Jo här snöade så fint i morsse,men nu skiner solen igen.Kan tänka mig att det tar sin tid med voffarna.Jaså det blir det stora julbadet nu då för goingarna fniss.Ska ni vara i stugan i jul oxå,eller blir du hemma i Lerum?Du vet jag är så sugen på att köpa mig en spinnrock och göra som du gjorde förra julen.Det var ju jättefint:)
Ha det gott hela långa dagen.
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

20 oktober 2010 17:30

Nää, vet du vad.. ingen snö i oktober,jag tror bestämt att du får flytta till Nordpolen eller Grönland:)

Ha nu en bra kväll!

http://violett.bloggplatsen.se

 
agge

agge

20 oktober 2010 18:15

Så skönt att du inte blev sjuk . Det är mycket att pyssla med när man har hund.
kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Yvonne R

Yvonne R

20 oktober 2010 18:56

Fy ingen snö ännu. Där PO jobbar kom ett par cm i natt, burr
Jag vill tacka dig för alla härliga inlägg hos mig genom åren.
Ha det bäst
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

21 oktober 2010 07:25

Ditt Berner sennen vykort är väldigt populärt på min hemsida,ville bara tala om det.
Ha en bra Torsdag!
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards