~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 29 september 2010

Jag en gädda

Av ~ Ruth ~ - 29 september 2010 22:12

  


Torget blev utflyktsmålet denna dag, inget storhandlande, plånboken var för tunn. Köpte denna söta skålen på fot inne på Röda korset, skålen är mattfrostig och romantisk i mina ögon, är svag för nostalgiprylar. Den passade min plånbok kr. 20:- kosta den, annars var det inget som frestade mina ögon denna gången.


Var också en sväng in på Apoteket, har alltid (nästan) svullna slemhinnor i näsan och andas alltid med öppen mund både dag och natt, ser ut som en gädda som söker ett byte. Det gör att jag alltid blir torr i munnen, så nu köpte jag mig näsvidgare, gud så skönt att kunna stänga munnen och andas rätt, får se hur det går på natten (som dom är avsedda för), min man påstår att jag snarkar så nu skall jag råda bot på det också (hoppas jag.)  


Innan dagen gryr i morgon så åker min man till Danmark på hjortjakt, alltid på språng, ja, ja, blir borta några dagar och snart börjar älgjakten, det går i ett nu.


Skall nu ut och täcka växter med filtar, skall åter bli en natt med frost och då ser det ut som spöken anfaller huset. Samma visa varje höst, lakan och filter ut och in, men det är nog dags att ge upp, sommaren är över nu.


Nu är denna dagen över också så jag tackar för mig med en STOR KRAM till er alla som kikat in här.

 
 
"Bettan"

"Bettan"

29 september 2010 22:24

Jätte läcker skål du hittade dig där.. Jag har blivit som tokig i att innhandla ljus & alla möjliga modeller att stoppa dem i :)
Men nu kommer ju okså mörkret & kylan. Så värmande ljus är ju inget man blir direkt ledsen av om man säger som så =)

Hoppas att du får sova gott efter att du sett till så alla dina blommor ser ut som spöken ... ha ha ha ha.
Kram kram Bettan

http://grafikbettan.bloggplatsen.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

30 september 2010 00:48

Underbar skål till dina frukter.

Önkar dej en riktig god natts sömn. Hoppas de hjälper dej att sova ordetligt.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

30 september 2010 07:02

Mycket vacker skål med härliga vindruvor i.
Hos mig var det 0 gradigt i morse, så det var nog bra att du täckte dina växter. Hoppas att du fått sovit gott
Ha en bra dag/ Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

30 september 2010 07:19

Ja,den skålen var fin!å så gott med vindruvor.Jaha!då får du fylla frösaboxen snart då.
Ha en fin dag!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

30 september 2010 09:40

Oj vilken fin skål för 20:- riktigt fynd du gjort.
Hoppas Arne får skjuta någon hjort.
Visst tusan är det kallt på nätterna har inte kollat ute temperaturen för jag ogillar ju nu när det blir kallt....=((
Solen skiner just nu o det verkar kunna bli en fin dag även idag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bondfrun

30 september 2010 13:08

Jag har slutat med att täcka över blommorna för den här säsongen,pelargonerna har fått flytta inomhus,jag försöker spara dem,har en del som börjar bli gamla nu,jag förvarar dem tillsammans med vinteräpplen i ca 5 graders värme och det tycks de trivas med.
Igår åkte jag genom "ditt" Värmland och en liten bit in i Norge också,och blev så överraskad över att många hade sina sommarblommor kvar i urnor och balkonglådor och att de var så jättefina fortfarande,de tycks inte fått så mycket frost än.
Värmland är SÅ vackert,särskilt en sån solskensdag som igår.

 
Monica

Monica

30 september 2010 17:24

Jättefin skål, jag brukar titta efter vaser i glas när vi är på second hand i Jönköping, jag tycker att det är så snyggt med vaser i olika modeller och då särskilt dom som är av glas.

Vi hade 5 minusgrader här kvart över sex i morse, skönt att slippa gå ut.....jag la mej i min sköna och varma säng istället när jag hade varit uppe och gett Sigge mat.

Ha en trevlig kväll:)

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

30 september 2010 18:36

hej Ruth!!! Fin skål du köpt!! Mycket vacker!!!
Ruth!! Du är INGEEN gädda du!!! Humor tilltusen..har du!!!
Så gubben ska fara iväg och jaga.då blir du lite ensammen...
Kramen vännen!!!/Margit

http://margitholm.bmargitholm.blogg.selogg.se

 
Ingen bild

Anki

30 september 2010 19:10

Hejsan Ruth.
alltid roligt att läsa här hos dej, tråkigt med knät, men skönt att det blivit bättre, ja nu är sommaren npg över för denna gång, tråkigt men sant, vi har flyttat in en hel del växter idag , men jadrans vad änglatrumpeterna tar plats, vi har drygt 30 stora träd kvar på altan och i stora växthuset, jag vet verkligen inte var jag ska ställa dem, såg att du stickat så fint, vad roligt, jag har virkat 7 st. os mössor i olika färger, roligt faktiskt, sen har jag stickat ett pr "pippi strumpor" til mej och en "pippimössa" man får skryta lite, och då gör jag det för de blev "skitbra" jag är jättenöjd (-:
har fortfarande inte kommit igång med mitt bloggande, men det kanske blir bättre nu när växterna är inne, ha de gott kram Anki

 
gerty

gerty

30 september 2010 21:43

Så fin den skålen va då, och ett bra pris

http://bloggplasten.se

 
margus

margus

30 september 2010 22:51

Oj, så tjusig din blogg är! Riktigt flott! Och nya skålen passar fint till vindruvorna... eller.. tvärtom, hehe.
Såna där näsvidgare sover jag med sedan två år tillbaka. Om de är likadana som mina blir man inte tjusig med dem men får underbar sömn. Känns som syrgas när man kan andas ordentligt. Lycka till.

http://margus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anita

1 oktober 2010 08:00

Den skålen är precis i min smak. Fantastiskt fin. Det frostiga passar mina köksluckor. hihi ...
Ligger efter i bloggandet för jag jobbar med en tidning men jag finns här och läser så jag håller mig uppdaterad, ser du.
Stora kramen från mej !!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards