~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 19 september 2010

Det berodde inte på vinet

Av ~ Ruth ~ - 19 september 2010 23:28

  


Äntligen så är min babysock/känga klar, flera månader sedan den påbörjades, har varit slö med stickpinnarna denna sommar. Har redan påbörjat med ett par till i andra färger så kanske är jag på gång igen nu. Denna dag har varit väldigt lugn, skrävlat en del i telefonen och småplockat.


Gjorde en rejäl vurpa i kväll. Har man flera hundar så finns det vissa rum där hundarna inte får vara och då är det komposgaller-grindar som gäller. Jag skulle tända lampor i fönstren i matsalen. När jag klev över, tillbaka till vardagsrummet igen så lyfte jag benet för lite och flyger framåt som en projektil, drar med mig gallret som numera är helt krökt, landar på höger sidan, oj, oj. Nu har jag så jäkla ont i höger knäet,  knävecket  och baksidan på benet, det onda på skinkan och handleden har lagt sig. Skall bli intressant efter natten när det verkligen stelnar till, (eller så blir det borta).  Gubbens kommentarer: hur gick det, bröt du något ? du skulle nog inte tagit det andra glaset med vin, vilken tröst jag fick, tyckte han kunde rest på sig från soffan, hjälpt mig på fötter och gett mig en tröstekram, det skulle jag gjort om det var han som föll.


Nu sitter jag och tittar på valvakan, och nu är det klart, regeringen fortsätter i samma anda i 4 år till.


Nu skall jag sova.

Kram till alla mina vänner ” Lev med kärlek & respekt”

 
 
lillis

lillis

20 september 2010 06:35

Oj, vilka gulliga och söta sockor du stickat och vilka vackra färger.Hoppas att du inte känner dig allt för mördbultad i dag och att du inte brutit något
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
charlotte

charlotte

20 september 2010 06:48

Stackare, hoppas du inte är helt mörbultad idag. Kram till dig.
Söta sockar!!

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Bondfrun

20 september 2010 10:14

Jaså man kan kliva ÖVER kompostgaller som man har som hundgrindar,när vi hade hund satte vi också upp ett sånt,när jag en natt skulle upp och inte tände lyset forcerade jag det med buller och bång!!
Jag förstår EXAKT hur ont man kan få efter ett sånt äventyr!

 
Ingen bild

Anita

20 september 2010 10:22

Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhh !!!! Vilken vacker design. Det var kanonläckert. Har inte hunnit springa runt för vi har haft fullt upp med 40-årskalas och lite annat ... Nu är det måndag och nu är jag på G igen.
Tycker så synd om dig som fallit och har ont. Hoppas det går över. Fattade inte din Arne att du föll en gång till för honom ??? Förmodligen åker 10-öringen ner så småningom och kramen kommer !!!
Sstor kram från mej !!

 
Ingen bild

Margit

20 september 2010 10:24

Gomorron, Ruth!!
Jag tror att både du och jag har lätt för att ramla och så...Ser dig precis hur du föll handlöst...och slog dig!!
Ja visst kunde "gubben" ha hjälpt dig upp!!!
Har en hetsig vecka...Började i onsdagmorse med UTBILDNINGSDAG..och extra natt OCKSÅ i onsdags och 3 nätter till efter det..och så alla födelsedagasfirande..och nu idag åter till E-tuna och lämat in min bil på Service..på Toyota..OCH "slarvade bort" min lägenhetsnyckel på 10 minuter..
Så när jag lämnat in bilen och kom åter till min lilla lya..så var min Lägenhetsnyckel BORTA ur knippan...Den hade ramlat ur UTANFÖR Toyota...när jag tog ur bilnyckeln..så nä jag kom tillbaka dit och frågade...SÅ hade en kund hittat den och lämnat in den..OCH JAG KUNDE DÅ ANDAS UT..igen...Tack GODE GUD!! Att nyckeln kom tilbaka..och att han hittade den OCH lämnade in den...
Skall under dagen träffa 2 vänninor och "snacka lite"..och i natt jobba en extranatt igen och på torsdagnatten likaså... Har annars en långledighet på 9 nätter..och då jobbar jag 2 extra..men EN i taget...
Kramen min kära Ruth!!! Ha en bra dag och RAMLA INTE igen!! Var rädd om dej!!
/Din vämn Margit.

 
Ingen bild

Margit

20 september 2010 10:27

Skriver några rader igen...du såg inte gallret och ramlade över...ungefär som i April..när jag hjälpte min dotter med att skruva /sätta ihop sängramen..och jag "inte såg"..den ena gaveln och föll över den..och över mittgaveln..när revbenen..gick av...
Bra att du inte bröt nåt revben eller "annat ben...arm"...
Kramen!!!

 
agge

agge

20 september 2010 10:49

Oj, vilken tur att det gick bra iallafall. Att du inte bröt dig...Gud, vilka söta sockor du stickat.
Jättefina.
kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Cina

Cina

20 september 2010 11:48

ojojoj vilken tur att du inget bröt det hade inte vart nådigt.
Meeeeeeeeen vilka söta sock/känga du stickat.
Hoppas du får en fin vecka och att du kan röra dig idag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

20 september 2010 17:57

Det var ju otur att du dråsade omkull, men jag hoppas verkligen att du inte slog dej fördärvad så du är liggande i sängen idag.

Regn här just nu, men skit samma, jag ska sätta mej vid tv:n med tända ljus,äkta maken och lite fika,det blir mysigt:))

http://violett.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

20 september 2010 20:45

Typiskt gubbar... Hoppas att allt gick bra med dej och att du fick lite sömn.
Kram Madde

http://runezzaz.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

20 september 2010 21:00

Vilka söta baby socker,och fina färger.Men ojoj då vilken vurpa.Är du blå idag eller.Tycker som dig jag,gubben hade kunnat rest på sig och hjälpt sin fru.
Ha det gött:)
Stora kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
gerty

gerty

20 september 2010 22:02

Så fina sockor du gjort, ja hur många gånger har man inte fasnat i konpostgallren, men det är ju ett måste när man har hundar. Tack för hjälpen igår

http://bloggplatsen, se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

21 september 2010 00:26

Underbart söta sockor, synd man inte e bebis...!

Din gubbe var inte till någon tröst heller.
Hoppas det inte var allvarligt

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Ammis

Ammis

21 september 2010 16:11

MEN vilka söta små "sockar". Det fick mig att tänka på att snart är det dags att ta fram dom gosiga sockarna som du stickade till mig ;0). Skönt att veta att man inte kommer att frysa om fossingarna i vinter. Tur att det dock gick hyfsat bra för dig när du vurpade. Din gubbe kunde som du sa dock ha reagerat annorlunda o. hjälpt stackars dig upp. Ha en bra tisdag. KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards