~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 14 september 2010

Av ~ Ruth ~ - 14 september 2010 09:43

  


Sommaren 1954 då våran lillebror skull döpas blev en stor föreställning.  Kommer så väl ihåg när fotot togs, så malliga vi var där vi stod med våra dockor i dopmundering. Vill minnas att vi även stod uppe vid altaret under själva dopakten med våra dockor.  Våran storasyster var inte närvarande på fotot, det var synd annars hade hela barnaskaran varit samlad. Lägg märke till våran sjömans kostymering, det var en veckad kjol + överdel, så stolta vi var i dessa. Det var en sömmerska i byn som sydde alla våra kläder, hon var väldigt duktig. Alltid till större tillställningar och högtider fick vi alla nya kläder, förstår inte hur vi hade råd och möjlighet till det. Men att vara rena, hela och välklädda det var mammas motto, själv så unnade hon sig aldrig något, offrade allt för oss. Som vuxen ville jag bli som mamma, aldrig sätta mitt ve och väl framför min familj och mina vänner,  samt fostra mina barn så som hon fostrade oss. Vi var en lycklig och glad familj med små medel. Vårat hem var en samlingspunkt för alla ungdomar och alla trivdes, min mamma kallades för mamma även av våra kompisar, dörren stod alltid öppen.  Det blev lite nostalgi här på morgonen. Jag står som nummer 2 till vänster  på fotot.


I dag ett busigt, tät och fint regn med blåst, hoppas vädret är bättre hos dig.

Kram mina vänner !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards