~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2010

LCHF efter 2 veckor

Av ~ Ruth ~ - 31 augusti 2010 10:49

 


 Doktor Annika Dahlqvist,s blogg

 RAPPORT:


I dag är det 2 veckor sedan jag startade denna resa, jag är riktigt nöjd och -3,2 kg. Startvikten var 75,2 kg. i dag 72 kg. Jag är mätt och belåten varje dag, allt sötsug är borta det känns gott, det beror på att jag inte äter kolhydrater. Ingen mat mellan måltiderna som nu bara består av frukost och middag. Dom flesta som går på denna kost äter endast 2 mål varje dag, allt fett ger lång mättnadskänsla.  Kommer aldrig att se ut som en 40:åring, men säkert mår jag bättre och får mera ork. Flera länkar till god mat "HÄR"

Aftonbladet har lösningen:

Så blir du 10 år yngre på 10 veckor, läste jag i Aftonbladet, men jag får inte ta del av tipsen på nätet utan att betala. Det förstår jag. Om jag hade det idiotsäkra tipset, eller medlet, som gjorde folk 10 år yngre på 10 veckor, skulle jag också ta betalt för det, mycket mer betalt dessutom än Aftonbladet tar.


      
"Klickbilder "


Grönsaksstuvning som puttrar i grädde och kryddor (kokar inga grönsaker i vatten först). Nog ser det ut att vara gott ? och det är det verkligen, mäktigt mättande och näringsrikt.


Ha en riktig fin dag mina vänner.

 
 
Charlotte

Charlotte

31 augusti 2010 11:58

Oj vad du rasar i vikt! Det funkar ju, har ju själv märkt att vanliga produkter (inga light här inte) är utmärkta bantningsmedel och så mycket godare. Din mat ser god ut! Jag rasade 11 kg från att ha vägt 73 kg på några månader, nu ska jag väl erkänna att jag åt dåligt, motionerade mycket och grät massor... vet inte om det gjorde sitt till. Idag mår jag mentalt mycket bättre än vad jag gjorde då. Jag uteslöt inte kolhydrater men tog bort allt med e-ämnen och godis. Hade jag då vetat om din metod så hade jag nog provat den istället, "bantningen" var liksom något jag fick på köpet omedvetet för att jag fick e-ämnefnatt.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Bondfrun

31 augusti 2010 15:16

Ser riktigt gott ut på tallriken,här blir det ugnspannkaka idag,dock gjord på lite grövre mjöl,rivna morötter,bacon och råa lingon på toppen och sen in i ugnen,LITE nyttigt,annars gillar jag inte ugnspannkaka,känner mig så uppblåst efteråt.
Ett sånt fint väder vi fått helt plötsligt!

 
Ammis

Ammis

31 augusti 2010 16:48

Det ser verkligen gott ut det där och konstigt att det funkar, men visst ger fett bra mättnadskänsla fast jag skulle nog få ont i magen av allt fett, det brukar jag får. Kul att det funkar för dig iaf. Lycka till vännen. KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

31 augusti 2010 17:31

Grattis till din vikt nedgång, vad kul att det går bra för dig och att du gillar maten. Ser verkligen gott ut. Lycka till
Kram vännen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

31 augusti 2010 20:15

Men Grattis det går ju neråt,vad roligt.Ja där ser du det här är ju bra.
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

31 augusti 2010 21:45

Grattis!!! Roligt när man hittar någon bantningskur som funkar.
Lycka till

Kramar från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

31 augusti 2010 22:02

Det låter ju bra att du har gått ner så mycket redan.....hejar på dej:)Maten ser riktigt god ut tycker jag.
Underbart väder här hela dagen. då mår man riktigt bra!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Birgitta

1 september 2010 12:00

Bra jobbat Ruth!

Kramen

 
Corina

Corina

1 september 2010 13:03

Så härligt att se att vikten minskar ! Snart hoppas jag på samma sak :) Fast jag startar på tresiffrigt.......

http://corina.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

1 september 2010 19:09

Se där se ... Du når snart målet och då kan du verkligen känna didg nöjd. Det ser gott ut det du äter så jag förstår att du inte pinar i dig något.
Nu ska du ha en go´kväll och natt och så får vi en fin dag imorgon har de lovat. Jaa, dom med väderkartorna.
Stora kramen från mig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
margus

margus

2 september 2010 22:58

Grattis till lyckat resultat! Det lockar lite till att försöka, grönsaker är gottigottgott. Men tyvärr är det nog inget för mig eftersom min Crohn vill ha fettreducerad kost. Fast jag ska nog studera detta lite iallafall.

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards