~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2010

Hemskt att skratta

Av ~ Ruth ~ - 26 augusti 2010 19:18

Var till torget i dag och köpte grädde som är den ständiga förbrukningsvaran nu mera.

När jag skulle låsa upp min cykel för hemfärd så kom det en äldre dam med sin hund, damen tittade åt alla håll och kanter och märker inte att hunden är framför hennes fötter och flyger framstupa. Tappade kopplet och sin nyköpta tidning, hunden fångades in av en yngling. Nu kom det som fick mig ett skratt i smyg, kjolen blåste upp och tanten blottade sin rejäla rumpa som inte döljes av några trosor. Rusade fram till henne och frågade hur det gick, inte ett svar, hon kom upp på fötter och fnyste, ryckte till sig hunden från pojken och pinnade på skällande och förmanande på sin lilla hund som tittade oförstående på henne och höll sig i sträckt koppel från matte.


Ångrar att jag gick fram för att hjälpa och pojken fick inte så mycket som ett tack.

Synd inte kameran var med mig denna dag.


Återkommer i morgon / kram till er alla !

 
 
Lambergsfruaa

Lambergsfruaa

26 augusti 2010 19:56

Men vad i hela friden tänkte tanten på? "Utan trosor i Tyrolen" hette väl en småekivok film för länge sen, men utan trosor utan anledning verkar stolligt. Stackars snälla kille, som inte fick ett tack - men kanske en rejäl titt på tanten -hehe ;)
Mina varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bondfrun

26 augusti 2010 19:59

VILKEN SYN det måste ha varit!!!
Hade jag varit lika "blottad" hade jag nog helst försvunnit i ett hål i marken.
Stackars hund.

 
Ingen bild

Margit

26 augusti 2010 21:22

Ja det måste varit en "rolig syn" men stackars tanten...och visst borde hon ha tackat grabben som hjälpte genne att ta reda på hunden.
Kramen min vän!!

 
Ingen bild

Ammis

26 augusti 2010 21:25

Ha ha, det måste varit en syn för Gudarna!! :D Antagligen skämdes hon så hon visste väl inte hur hon skulle reagera??? Förstår att du inte hade långt till skratt. Ha en go kväll. krAMelikram

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

26 augusti 2010 21:29

Det måste ha varit en rolig syn! Tur hon inte slog sej helt fördärvad i alla fall.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

26 augusti 2010 21:45

Oj oj oj, vilken syn det måste ha varit, men tanten skämdes nog rejält tror jag när hon inga trosor hade på sej hahaha.Ett tack hade väl varit det minsta hon kunde kostat på sej till både dej och killen.
Kram och god natt från mej!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

26 augusti 2010 21:58

Intressant möte ;)

Kramen

http://härochdär.com

 
Anita

Anita

26 augusti 2010 22:23

Haha ... Du roar dig på stan du *skrattar* och inget tack får. Nää, jag tror hon var så generad att hon helst ville försvinna. Hon förstod säkert att ni sett hennes stjärt.
Nu ler jag fast det kanske är fult men du berättade det så dråpligt.
Stor kram från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

26 augusti 2010 22:31

Ja, ibland kan man få sig ett skratt när man minst anar det!
Lite synd om killen var det ju som inte fick tack för att han var så hjälpsam!
Ha det så gott!

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

26 augusti 2010 22:33

Hahah, himmel och plättar vilken syn det måste ha varit :) Och rumpan bar dessutom....kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

27 augusti 2010 07:03

Haha, vilken rolig syn det måste ha varit och hur kan hon vara utan trosor. Ett tack hade ni väl kunnat fått av henne
Ha det bäst vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Margaretha

27 augusti 2010 07:56

God Morgon!
Tack för att du tittade in på min blogg och skrev så fint. Det är ok att du länkar mig,då gör jag detsamma med din blogg,som förresten verkar väldigt intressant att läsa.
Jag får önska dig en skön helg och så kanske vi "ses" igen lite då och då.
Hälsningar Margaretha

 
Lena

Lena

27 augusti 2010 09:17

Gomorron vännen!
Hahaha!ja så synd att du inte hade kameran med dig.Otack är världens lön,är det så man säger??men så konstigt inga trosor på sig herre gud!hon kanske var lite knepig eller så fick hon en chock.Tur att hon inte ramlade över hunden då hehe.För enligt din beskrivning så var hon bra stor.Jaa det här med grädde det låter ju så väldigt konstigt,men så är det,det fungerar.Och det är ju sååå gott med grädde i maten.Tack för att du skriver till mig,tur att du finns gumman.Jag är sååå glad för det ska du veta.Ha nu en mysig Fredag så hörs vi snart igen.
Bamse kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

27 augusti 2010 13:57

Hahahaaaaaa var nog en syn för gudarna....tänk om du haft kameran med dig....kanske du kunde ha tagit årets bild....hahahaaaaaa

Verkade vara en elak dam som inte ens kunde kosta på sig ett TACK!!!

Ha en fin dag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

27 augusti 2010 14:48

I det läget är det inte lätt att hålla sig för skratt, ja ja det gäller att vara rätt klädd under också

http://bloggplatsen, se

 
Lambergsfruaa

Lambergsfruaa

27 augusti 2010 17:07

Go'a Ruth!
Jag har ju alldeles glömt bort att tacka dig för den fina födelsedagsversen du gav mig. Alla födelsedagshälsningarna gladde mig verkligen, men din var lite speciell.
Önskar dig en trevlig helg!
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Anki J

Anki J

29 augusti 2010 01:41

Oj, oj, oj men jag hade nog inte heller kunnat hålla mig för skratt (fast att man inte borde). Synd om killen som inte ens fick ett tack för hjälpen men vad tänker tanten med som inte tar på sig något på akterdelen när man går utanför dörren? Inte för att hon hade räknat med att falla men endå.... Konstigt tycker i alla fall jag
Kram

http://www.jankils.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards