~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 21 augusti 2010

Av ~ Ruth ~ - 21 augusti 2010 16:18


Nu är jag peppad och redo för att förbättra min hälsa med LCHF metoden, skall ner på 62-65 kg.  Började så smått den 17/8 med en matchvikt på 75,2 kg. i dag den 21/8 är vikten 73,4 kg. (trotts att jag har syndat).


  


Har nu varit och kompletterat till min kyl och frys. Bort med limpa och alla mjölsorter +  grönsaker som växer under jord inkl. potatis, ingen ris eller pasta, socker och sött. Massor av fett, riktigt smör grädde och grönt. Som jag tidligare skrev så är det max 30-40 kolhydrater per dag som gäller. Feta ostar, grädde, bacon och all sorts kött. Proteiner ger mättnadskänsla och kolhydrater ger hunger och sötsug. Nu är det ingen mjukstart som gäller längre, nu är det pang på rödbetan. Man mår inte bra av att vara tjock, jag har dårligt med ork och tänker:  ”jag gör det i morgon” i morgon blir nästa dag och på den vägen är det, det är fel !


    På bilden 2 kg. lättare   


Nu skall jag vara tuff och visa mitt fett, det som andra har visat hela sommaren på badstranden. Är det flera som är intresserade att hänga på min resa ?

Det skall inte vara någon tävling, men det är kul om vi blir flera. Det finns så många goda recept på härlig och mättsam mat. Jag känner ingen hunger och äter mig mätt och nöjd, inget sug efter något. Dom första dagarna kände jag mig grinig och sur, det är tydligen naturligt, nu är jag glad :-)


Sätter in en ny kategori  under länkar, gärna med recept och matförslag om någon önskar.


  


Dagens middag;


Kålrot tärnad och kokt i lättsaltat vatten.

Strimlad vitkål, blomkål + lök uppskuren i tunna skivor, stekta i smör.

När allt har fått färg häll i grädde (fet) (kanske 1 dl. mätte inte), samt lite Crème Fraiche 34%,Ca. 2 msk.

När kålroten var klar blandar även den i stekpannan. Smaksatte med ett par stänk av äkta Kinesisk soja ” Mushroom”. Rivet ost över. Köttet i dag var fläsk kött i skivor. Gjorde massor.


Fick i mig knappt hälften, då var jag proppmätt. Nu fryser jag ner det återstående i portions förpackningar 4-5 måltider. Kan variera med kyckling, kassler, valfritt kött eller fisk.


Kram till er alla och en extra kram till er som skriver i ♥♥ kommentarerna !x ♥♥


Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards