~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2010

Redan ½ veckan gått

Av ~ Ruth ~ - 18 augusti 2010 21:53

Fattar inte vart dagarna tar vägen, finns det någon som tycker att en vecka är lång ? Har haft så ont i ryggen i dag efter att jag vred kroppen när jag rullade hem cykeln i går. Trotts det så var jag tvungen att klippa hundarnas gräsmatta, jisses vad det växer nu, klippte där i helgen. Orkade inte med den stora mattan, det var så kvavt så jag kunde nästan inte andas, var röd i nyllet som en kokt kräfta när jag var klar, får fortsätta i morgon om det inte regnar.


     klickbilder

 

Blev så glad när det ringde från blomsteraffären i dag, dom skulle komma i em. med blommor, jisses vad det snurrade i mitt huvud, från vem ? blev så snopen att det var till gubben. Gulligt av Helmia bil i Karlstad. Fotade av dom och skickade till gubben, kan även visa dom här.


     klickbilder

 

Åter ett par foton från min systers hus och trädgård, där skulle jag gärna vilja bo.

Det andra är från hennes verkstad, hon har en stororder på flugsvampar och nyckelpigor och jobbar för fullt. Nyckelpigorna har små hål bak och fästes med en pyttenubb på stolpar, väggar eller varhelst man vill pryda, svamparna sätts i rabatter.

Hinner knappt blogga nu, fattar inte hur min hjärna fungerar, i morgon är en ny dag med nya tag.

Tusen tack för era glädjande kommentarer/ ♥♥ en STOR kram ♥♥ till er alla !

 

 
 
Ingen bild

liv Karlsson

18 augusti 2010 23:18

Hei i gjen.Du må ikke jobbe så hart så du får så ont i ryggen,få deg en jelpegutt til og slå plenen. Så fin blomst Arne fikk fra firmaet, det skulle bare mangle så fin og dyr bil dere kjøpte,har aldrig fått noen blomst vi :( enda vi har kjøpt 6 biler fra samme firma. Koslig at du har delet med deg av mine små marihøner og fluesopper m.m Skulle gjærne ha lakt ut en eller annen stan på datan for salg men kan det ikke for vente til du lærer meg det. Du er en ekspert på data skulle ønske jeg kunne jeg jeg og. Nattaklem til deg og ta det forsiktig. Har dere ikke Polakkere i Sverige som du kan leie til klipp?m.m.m.m..

~ Ruth ~

19 augusti 2010 10:29

Kanske skall jag göra en blogg till dig ? det tar inte så lång tid, kul om du också vill blogga, du är ju redan en kändis bland mina vänner så besökare tror jag att du skulle få. Du har säkert mycket att berätta och visa upp. Kram till min kära syster-yster.

 
Ammis

Ammis

19 augusti 2010 06:38

Kände också igår när även jag klippte gräs att värmen var enorm, svetten bara flödade....
Kan tänka att du blev snopen när det var gubben som fick blommor... hi hi, säkert till dig nästa gång. Ha en go torsdag. KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

19 augusti 2010 06:47

Även jag tycker att dagarna bara flyger förbi. Förstår att du blev snopen när din man fick blommor. Din syster bor så himla fint. Slit inte ut dig på gräsmattan ta det lite lugnt.
Ha det gott och ta hand om dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Charlotte

Charlotte

19 augusti 2010 07:23

Kikar in och säger god morgon, kram och ha en fin dag!
Oj blommor från bilfirman - förstår att du blev snopen, det måste ha varit en extra fin bil ni köpte. Du får nog hjälpa syster din att fixa hemsida så att vi alla kan få ta del av hennes alster ;-)

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Bondfrun

19 augusti 2010 10:08

Vi har tydligen fel bilsort eller så ÄR verkligen värmlänningar ett trevligare folk,vilket ju ryktet säger.
Några som inte är trevliga är Telia,vi har varit utan fast telefon sen åskovädret i fredags,och inte går det att få någon riktig kontakt med dem heller,grr!!
Din systers alster är bara för underbara,och vilket mysigt hus och härlig trädgård,vore ju kul att få se mer därifrån,men hon tycks lika begåvad(?)med data som jag!!
Du skulle behöva en massage för din rygg,jag kom just hem från en sån behandling,det känns väldigt bra.

 
Monica

Monica

19 augusti 2010 13:39

Jättefina blommor din man har fått, men det blir du som får njuta av dom när han inte är hemma.
Slit inte ut dej på gräsklippningen, det borde väl finnas någon som kan hjälpa dej.
Ingen sol idag heller , men inget regn än så länge.
Fina foton....njuter av att se dom.

http://violett.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

19 augusti 2010 15:11

Vilken händig syster du har.Och vad fint hon bor.
Ha de bra!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Margit

Margit

19 augusti 2010 17:48

Ja det var FINA blommor sm din man fick!! Du får väl också njuta av dom!!!
Ja, visst går dagarna o veckorna SNABBT!!! Redan 19 augusti och snart har vi höstvindarna här..och snön...
kramen min vän!!

http://margitholm.blogg.se

 
Cina

Cina

19 augusti 2010 18:00

jadu veckorna bara flyger iväg!
Vackra blommor ni fick.
Och din syster bor ju väldigt fint.
Och duktig på att göra saker oxå.
Söta nyckelpigor!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

19 augusti 2010 18:53

Det var fina blommor. Men det var en fin bil också så det kan de gott ge din man, tycker jag.Underbara bilder från din systers paradis. Tack för allt fint du förmedlar. Piggar upp en sån här dag då ingen annan sol syns.
Kram på dig vännen !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

19 augusti 2010 20:08

Så trevligt med blommor :) Så mysigt och fint det är hos din syster!

Kram

http://härodär.se

 
Ingen bild

Lambergsfrua

19 augusti 2010 21:48

Men kära go'a vän, har du vridit till ryggen igen :(
Du är så aktiv att du inte hinner tänka på dig själv och ditt välbefinnande.
Mina varmaste krya-på-dig-kramar!

 
"Bettan"

"Bettan"

19 augusti 2010 21:52

ha ha ha jag kan riktigt se hur snopen du blev när blomsten kom :) Men tycker att det var väldigt fint gjort utav bilhandlarn som ni köpt bilen av.

Ja undrar om det ska bli någon åska inatt måntro?? Har sådan huvudväk & har haft det hela dagen... Men det går ju alltid över :)
Kommer att vara borta hela nästa vecka. Så då kan jag inte blogga. Reser på begravning i DK.
Kram på dig min vän & hoppas att ryggen din känns bättre idag....
/Bettan

http://grafikbettan.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

19 augusti 2010 21:59

Så kul med blommor till maken, undrar hur ofta det sker från en bilfirma....
Veckorna formligen rusar fram, hinner inte riktigt med tycker jag. Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

liv Karlsson

19 augusti 2010 22:48

Takk for alle fine ord. Dere er velkommen til meg alle sammen ,har et fint gjestehus som dere kan ligge i bare dere ikke kommer på en gang. Blir borte i vinter bor i Spania som dere kansje vet, men neste sommer er vi her igjen. Vet ikke om dine venner kan lese dette? men takk du min kjære søster

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards