~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

Ingen givande dag

Av ~ Ruth ~ - 16 augusti 2010 22:38

Har inte skett nått bra i dag, bara fått bekräftat från Skattemyndigheterna att vi har fått en rejäl restskatt, en 5 siffrig summa, deppigt värre, nu blir det en julskinka mindre till jul.

Regn hela dagen, tappar sugen för allt just nu. Har suttit på ”Skype” och skrävlat med min syster i Norge några gånger i dag, det är alltid trevligt. Titta vilken flora hon har i sin trädgård. I början på oktober åker dom till sitt andra hus i Spanien och fortsätter njuta av sommar och sol, återkommer hem till norge under senvåren.


  


Blir inte mera i dag, måste ladda mina batterier för att kunna skriva något vettigt.

Ni har åter en dag förgyllt min blogg med kommentarer, tackar, niger och skickar er alla en stor kram av tacksamhet.


Kram och god natt.

 
 
Ingen bild

liv Karlsson

16 augusti 2010 23:05

Ja det er fint hos min søster også og tenk i oktober kommer hun på besøk til Spania og blir der i 14 dager vis ikke mere, det gleder jeg meg veldig til håper hun får barnepike til sine små. Det er så hyggerlig og snakke med deg på skype men det hadde hvert enda bedre og ha deg i nerheten en gan i mellan, det er så skjelden vi treffes. Husk vi lever bare en gang og dette livet er så kort. Er så glad i deg søstra mi. Men nu er det natta fra meg. Vil bare si jeg leser din blogg hver kveld før jeg går til sengs.

 
lillis

lillis

17 augusti 2010 07:11

Så tråkigt med restskatten.Vilken underbar trädgård din syster har så fin.
En bra dag min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

17 augusti 2010 07:44

Är det någon tröst för dig att jag talar om att Skattemyndigheten vill ha 5-siffrigt av mig också??
Tänk att du och jag är speciellt utvalda att se till att välfärden i det här landet fortsätter. *skrattar* Utan oss kanske inte varken vård skola och omsorg skulle fungera ????
Sånt är livet ... aldrig rättvist !!!
Stora kramen från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

17 augusti 2010 09:27

Verkligen tråkigt med restskatt men tyvärr är det väl så att man måste betala och se glad ut. Men kul är det aldrig.
Underbar trädgård din syster har!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

17 augusti 2010 12:44

Tråkigt att ni får så mycket restskatt, men julskinkan behöver du nog inte avstå hoppas jag.
Småregnigt och blåsigt här idag...rena hösten.
Underbart fin trädgård din syster har, väldigt vackra färger.

Ha en bra dag!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

17 augusti 2010 15:52

Blä nä restskatt är ingen trevlig sak att drabbas av och femsiffrigt dessutom huva :( Har haft restskatt en gång i mitt liv också då femsiffrigt....fy ! Numera har jag bra med avdrag vilket räddar oss. Får se hur det blir nu när gubben blivit pensionär.Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

17 augusti 2010 20:29

Skattesmäll usch då så tråkigt.Inget vidare.Men hoppas du får en liten skinka till jul ändå.Så mysigt det ser ut hos din syster.
Kram och försök ha en bra kväll ändå.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Anki J

Anki J

18 augusti 2010 01:54

Vilken blomster-trädgård din syster har! Me like...
Kram

http://www.jankils.se

 
"Bettan"

"Bettan"

18 augusti 2010 12:19

Men guuuud. Detta måste ju ligga i era gener, så oerhört vackert & rogivande din syster bor...

Skit med skatter tycker jag. Räcker de inte att det får en massa när vi jobbar :(
Kram Bettan

http://grafikbettan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards