~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2010

En utmaning till er alla !

Av ~ Ruth ~ - 6 augusti 2010 11:47


Alla har vi en given plats vid köksbordet, även framför TVn. Tänk vilka vanemänniskor vi är. Vi har olika rutiner och åsikter om saker och ting, intressant egentligen. Vi har också våra favorit kaffemuggar. Arne har sin mugg, denna mugg har gett han livets dryck  i ca 25 år,  jag är livrädd att jag skall krossa den (fått på Volvo, han jobbade där i 40 år).


Min mugg är inte så gammal, det var 4 från början nu är det bara en kvar. Gillar muggar med fot och denna har en söt blomma också, nog har den kanske i 10-12 år tjänat mig med livets godaste dryck, jag bara älskar den med dess innehåll.


Nu är jag nyfiken på om du har någon speciell mugg som bara du dricker ur, ta ett foto och visa upp, berätta  gärna lite om varför just denna mugg blev din favorit.


Regnet har vräkt ner här i förmiddags, ser ut att klarna upp nu, det är ljusare ute.

Ha en fin dag. Glöm inte att göra mig glad med en kommentar !

Kram till er alla och önskan om en fin dag.

 
 
lillis

lillis

6 augusti 2010 12:36

Tyvärr så kan jag inte bidra med någon mugg ,jag dricker ur vad jag får tag i. Men på andra områden så ska jag ha mina speciella saker
En bra helg önskar jag dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bondfrun

6 augusti 2010 15:03

Jag har heller inte någon "egen" mugg,men tar gärna en stor om jag får välja...
Här har det varit soligt och varmt hela dagen,lite blåsigt.

 
Anita

Anita

6 augusti 2010 18:13

Jag skall lyda ditt tips i morgon och visa min "favvomugg". Du kommer att bli förvånad, så tråkig jag är.

Din mugg är jättesöt. Arnes också ... nja, inte söt men mysig är nog bättre ord.
Har skojat med dig på min blogg. Tog mig friheten för jag vet att du tål det.
KRam på dig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

6 augusti 2010 20:24

Jag har ingen speciell mugg,utan några stycken som jag tycker kaffet smakar bäst i.Rätt har du om plats i köket och framför Teven.Gunåde den som tar min plats.Jag är en riktig vane människa.
Jaa du kan då hitta på allt möjligt att skriva om du hihi.
Kram min vän och ha det så trevligt denna Fredags kväll.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Charlotte

Charlotte

6 augusti 2010 21:16

och jag har 5 stycken som bara är mina ;-) och alla inköpta på färjan till Finland. Lovar att visa upp dem så småningom. Jodå motiv har de och dessa små troll och andra filurer har varit mina favoriter allt sedan jag som liten fick boken "Vad tror du hände sen?"...och sista hålet var för litet så de fick alla stanna i boken och dricka hallonsaft och äta bullar, för ja mjölken blev ju sur innan de hann hem med den... jag tror nog du kan gissa motiven???
Muggen din var söt! Jag älskar muggar, kan aldrig sluta köpa på mig nya... så vi drunknar i dem mer eller mindre, de enda heliga är de 5 stycken som är mina egna. Förutom att vi drunknar i muggar så drunknar vi nog snart bokstavligen i böcker, 6 stycken kom med mig och maken från loppisen idag. Ibland har man tur och jag fick tag på en bok av Anita Goldman som inte finns på bibblan här. Jag kommer snart tillbaka till bloggen, det går väldigt trögt på skrivfronten här hemma just nu. Men jag har att blogga om, kanske det bara är ron som inte är tillgänglig. Kram!

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

6 augusti 2010 21:57

Trevlig liten utmaning. Ska se om jag kan ordna med bild på min favoritmugg under morgondagen,jag har en för kaffe och en för te :)Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

6 augusti 2010 22:13

Trevligt men utmaningen skall fota min lilla kopp imorgon så skall jag berätta historien om den!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

6 augusti 2010 22:19

Jag har inte heller ngn favoritmugg direkt som jag dricker kaffe ur, men när det gäller TE så tar jag gärna min stora mugg. Får se OM jag tar ngn bild på den framöver och visar på min blogg. Den är INTE alls märkvärdig, vit med blåa blommor.
Annars tar jag den mugg som är närmast kanten i skåpet.
Kul utmaning du hade här i din blogg.

Tass tass
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

7 augusti 2010 00:05

Jo då, visst har vi var sin favoritmugg jag o gubben. Tyvärr så har de fått växla under årens lopp när favoriterna gått sönder. Minns min gamla "vällingkopp" som jag fick av farmor med saknad. Det var min klara kaffefavorit mugg. Tyvärr finns det nog inga sådana att få tag i nu.

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

7 augusti 2010 10:56

Jag har ingen favoritmugg,men när mina fyra muggar med oriflameloggan är rena då dricker jag kaffet i dom först.

Ha en bra helg!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

7 augusti 2010 17:48

Nej det är inte Wanilla på muggen men hon vann den på en utställning.
Du jag återkommer angående armbandet senare via mail till dig.Måste tillverka det :) Kram !
(priset hamnar på 100 kr ).

http://corina.bloggplatsen.se

 
Lambergsfruaa

Lambergsfruaa

7 augusti 2010 17:51

Nu är det så att jag inte dricker kaffe, för magen säger stopp. Jag tycker om kaffe och gillar lukten av den drycken. Däremot klarar jag latte eller cappuccino, men den drycken häller jag upp i höga glas. Så tyvärr har jag ingen favvismugg att bidra med. Väldigt roligt att få se andras muggar, så jag hoppas på fler bidrag ;)
Soliga kramar och trevlig helg min vän!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

7 augusti 2010 18:35

I morseavled en av fåglarna. Hon var sjuk när jag kom upp i morse och efer 40 minuter var hon död. Jag satt hos henne hela tiden men kunde inget göra. Den anddra fågeln satt också bredvid medans dödskampen höll på. Så nu har jag den stackarn med mig överallt så den inte skall sörja ihjäl sig.
Kram på dig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

8 augusti 2010 23:33

Suttit o bkläddrat ioch tittat, på de fina muggarna, vovvarna..och andra fina saker du visar!!
Under sommaren så har man varken hunnit skriva..och inte hunnit kolla och kommentera som man annars brukar.
Men nu är ju hösten snart här och ledigheten slut och man får tid på ett annat sätt att vara inne och även sitta mERA vid datorn...
Kramen vännen!!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards