~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2010

Mot höst ?

Av ~ Ruth ~ - 4 augusti 2010 09:29

Nu är det bevisat, syrsorna spelar så mysigt sin höst serenad,  låter som ”Höstsonaten”  av Edvard Grieg. Han har ju gjort musik för alla årstider, så det är nog den. Det har varit en märkvärdig sommar. Har 5 Pioner omkring i trädgården, bara en endaste knopp blev till en tafatt  blomma, det är allt. Så fullproppade med blommor som dessa brukar ha, dom är stora och fina förövrigt, men nada med blommor.  Måsta vara den hårda vintern som har orsakat detta, men vad och varför ?                                    "KLICK-BILDER"

 

      


Dahliorna blommar fint nu med stora blommor, satte 2 knölar i början på sommaren som jag fick av gulliga Gullan innan vi åkte hem efter påskvistelsen i Värmland. Dessa fick ersätta mina fina rosor som vinterkylan också käkade upp, men det är aldrig fel att förnya sig även på blomfronten.


    


Älskar prästkragar, det är sommarblomman nummer ETT, vad vore en sommar utan dessa stiliga vita kärleks blommor som så vackert lyser mot solen. Hur många av oss är det inte som i ungdomens dagar ryckte ett och ett av dessa vita vingar på kragen, "älskar, älskar inte, älskar, älskar inte". Det är en blomma som aldrig sviker oss på sommaren.

Himlen är gråsvart och korta skurar kommer det, bara inte åska finns med i molnen.


Ha en bra dag mina vänner. Glöm inte en liten kommentar, blir så glad då !

 
 
Lena

Lena

4 augusti 2010 10:16

Vilka fina bilder du tagit.Visst gillar du hösten som jag Ruth?jodå nog har man ryck många vita vingar från denna blomma,älskar,älskar inte.Håller med dig visst är det sommarblomman nr1.Blåklint och prästkragar är sååå fint ihop i en bukett.Här regnar det och det är bara så härligt.Jag blir så pigg och får sån lust att göra en massa nyttigt här hemma.Är man knäpp tro,haha!?
Kram vännen min

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

~robin~

4 augusti 2010 12:11

Trist att rosorna gick hädan i vinterkylan. Men det är som du säger: roligt att förnya i rabatterna. Det är något vi får ta tag i nästa år här i Sättra.


Här strilar regnet också sakta ner. Skönt att det kommer lite blöta till skogen. Började se rätt trist ut med att björkarna började gula - men de e redan gröna å fina igen.

Snygg bil farsan fått hem. Avundsjuk så jag saknar ord. Men visst är ni väl värda en ny bil? ;)

 
Cina

Cina

4 augusti 2010 12:46

Oj vilka underbart vackra dahlier....det är ju en blomma som är väldigt vacker. O denna var ju otroligt vacker....färgen älskar jag.

Min pion hade oxå knoppar men slog aldrig ut.
Vet ej vad som felar.

Ja prästkragen den är ljuvlig tycker även jag.
Visst har man dragit bort dessa kronblad från den o frågat älskar.....älskar inte.....älskar.
Ja det var tider det!

Regn o rusk här idag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

4 augusti 2010 15:42

I år fick jag många, många pioner men jag har hört att de är "vart annat år-are" ... Det stämmer ganska bra för mig.
Inte glömmer jag att kommentera heller ... Har fått bort håret från ögonen nu så jag ser att läsa ditt mysiga inlägg om "Älskar- älskar inte" och visst blev man ledsen i vänstra ögat när det blev älskar inte ??? Tack för påminnelsen !!!
Kramen från mig

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

4 augusti 2010 15:43

Fick inga blommor på mina pioner, men mina dahlior blommar nu dom tycker ja är så vackra

http://bloggplatsen, se

 
lillis

lillis

4 augusti 2010 19:05

Så underbara blommor och vackra kort du tagit. Jag gillar oxå Prästkragar dom är så fina
En bra kväll till dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bondfrun

4 augusti 2010 19:25

Jag har blivit en riktig Dahlia-vän,nån sa att det är blommor för äldre.....?
Då är jag väl äldre då!

 
Carina, Boris & Gänget

Carina, Boris & Gänget

4 augusti 2010 22:09

Fina blommor men tyvärr inget för mej, skulle ha glömt plocka upp dom till vintern.
Prästkragar tillhör verkligen sommarn...

Kramen från oss alla

http://eklovens-fotoblogg.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

4 augusti 2010 22:42

Härliga bilder på blommorna. Tycker om blommor och älskar att fota dom men i min trädgård har jag inga blommor :) Saknar intresse för det där med trädgårdsarbete nämligen.....eller snarare är jag nog för lat:) Debbie (Wanillas dotter) nedkom den 1/8 med fem fina valpar, tror det var 3 hanar och 2 tikar och valpningen var överstökad på 2,5 timme :)Kramis !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

6 augusti 2010 09:06

Fantastiska bilder du fångat på dina dahlior,och lilla humlan som suger nektar på prästkragen.
Det gäller att njuta av alla vackra blommor nu. Snart vissnar dom ner och går i vila.
Tjingeling!

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards