~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Direktlänk till inlägg 24 juli 2010

Enkel middag, men fasiken så gott !

Av ~ Ruth ~ - 24 juli 2010 19:14


     "Klickbilder"


När man är själv vill man inte böka för mycket med maten, själv gjorde jag kryddris med squash, havstång och krussiduttan och krussidattan samt stekte en kycklingbit, det blev riktigt gott. Hade kunnat ätit dubbelt upp, men sparade resten för morgondagen. Stekte även 2 kycklingbitar, åt den ena, så nu är morgondagen räddad. Som ni ser så har jag inget vinglas till mitt vin, orsaken är denna, vill inte straffas varje gång jag smakar på livets goda: ”LÄS HÄR”. Vinet smakar inte annorlunda i ett vanligt drickglas har jag kommit underfund med, tror du mig inte så testa  får du se……………


En sval och skön dag 18* det är sååå njutbart och härligt. Hundarna mår också gott och det är fullt ös på dom ute, så roligt att se. Nu sover dom på maten och jag skriver. Återkommer, men det är så stiltje på bloggarna nu förtiden, känns deppigt, kanske dax för en paus ? Så nu till mina besökare nu ”UPPMANAR JAG ER ALLAsom hälsar på här, lämna en liten notis i kommentarerna, tycker jag är värd det, du behöver inte länka bara skriva, SKRIV, SKRIV, SKRIV !

 
 
Ingen bild

Lena

24 juli 2010 19:39

Ser gott ut :)

 
Madde

Madde

24 juli 2010 20:47

Kycklingen ser god ut men vin är varken gott i vin glas eller vanliga glas :) Hoppas att vi ses till helgen :)
Kram Madde

http://runezzaz.bloggplatsen.se

 
stinalill

stinalill

24 juli 2010 21:57

Åh Ruth - vi finns här - säkert allihopa, som du brukar ha kontakt med!! Men jag håller med dig - de kan bli lite väl "stillsamt" emellanåt. Det händer så mycket annat på sommaren - oxå....

Själv har jag min nästäldste dotterdotter här några dagar. Så roligt att rå om henne lite. Även om hon nu vuxit upp och blivit 19 år.... Och imorr´n fyller jag "riktig" pensionär!! Tack för dina gratulationer förresten!!

Du är så energisk Ruth - lagar mat till dig själv varje dag och pysslar med dina voffsingar. Önskar jag hade din energi....

Nu är det snart dax för loppelådan - ännu en natt får jag sova bredvid "min" Johanna!
Sov gott Ruth!!

http://www.stinalill.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena S

24 juli 2010 22:09

Här kommer en liten hälsning från mej. Läser ofta din blogg men är jättedålig på att kommentera, sitter oftast och nicka menhållande här bakom min skärm. Ska försöka bättra mej.

/Lena S

 
Lena

Lena

24 juli 2010 22:11

Det ser mycket gott ut det där.Jaså du vågar dig inte på vinglas igen hihi,men det går ju lika bra med ett vanligt glas till vinet oxå.Det brukar jag ha ett vanligt mjölkglas hehe.Men visst är det härlig skönt nu!man t.o.m fryser.Ja heller såhär än hettan som varit.Och hundarna mår ju så mycket bättre.De har väl vaknat till liv igen.Vad tuff du är som vågar vara ensam i ett stort hus.Jobbar gubben ofta borta?Näe nu vännen måste jag sova för uj så trött jag är.
Kram och Godnatt!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
margus

margus

25 juli 2010 00:02

Lådvin är förrädiskt, men du har rätt i att det smakar likadant i vilket glas det vara må. Är själv varken vin- eller ölälskare, dricker mest Ramlösa som inte fördärvar smaken på maten.
Duktigt av dig att göra riktiga rätter även som solokvist, sånt är jag dålig på. Behöver sällskap till maten för att det ska bli någon ordning.

http://margus.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

25 juli 2010 09:33

Jag kan ju inte säga om vinet smakar annorlunda i vinglas eller i vanliga glas för jag dricker inte vin....så tråkig är jag.
Maten ser verkligen god ut så den tar jag gärna.

Idag blåser och regnar det som tusan här.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

25 juli 2010 10:51

Oj så god maten ser ut,i bland så är det skoj och blanda ihop att möjligt och det går ju när man är själv. Kan oxå dricka vin ur vanligt glas är ingen skillnad
Ha en bra söndag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

25 juli 2010 12:43

Kära Ruth!
Visst finns vi kvar på bloggen - och snälla rara, go'a ta ingen paus bara för att vi andra är lite sommarslöa;) Du skriver alltid så trevligt och jag skulle sakna dig mycket om du försvann.
Maten låter jättegod - men jag funderar lite över det där med havstång. Färsk? Torkad? Pulver? Vet att jag åt alger i tablettform för många år sen för att det skulle vara så hälsosamt för hela systemet - ja, i kroppen alltså ;)
Njäe, jag håller nog inte med dig eller de andra som kommenterat. Jag tycker vin i dricksglas känns - ja hur ska jag uttrycka mig, ocharmigt, ofestligt och lite som ett stilbrott. Jag tycker dessutom att vin inte smakar lika gott i tjocka glas som i tunna. Men jovisst! Här har det välts vinglas flera gånger både av mig, MiML och en och annan gäst. Fast värst var nog den gången när vi bodde nere i Ljung ca 3,5 mil från närmaste systembolag och MiML snubblade på tröskeln i hallen med en kartong i famnen innehållande sex vinflaskor. Rödvin :( Den mattan blev sig aldrig lik och fick bytas ut... Därför håller jag mig helst till vitt eller rosé - i box. Boxarna är förrädiska för man märker inte hur mycket som går åt, men vi har börjat väga boxen, för att ha bättre koll, eller slår upp i en karaff. DEn kan man också välta :DD
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bondfrun

25 juli 2010 15:33

Snälla Ruth,sluta inte skriva för guds skull!!!
Jag läser minst 3 ggr i veckan,och tycker det är SÅ trevligt,MEN jag förstår dig,vi får försöka bli lite mer på alerten med kommentarer,själv har jag som mest att göra på sommaren och susar ofta förbi datorn,men idag vräker regnet ned och dämpar företagsamheten här.
Många hälsningar från Bondfrun

 
Birgitta

Birgitta

25 juli 2010 15:56

Gillar varken vin eller kyckling, men hälsat på hos dig har jag :)
Firar 29:de bröllopsdagen idag :)

Kramen

http://någonstans.se

 
Ingen bild

Anna-Karin

25 juli 2010 19:07

Första gången jag hittat din blogg, är mycket imponerad av alla fina blomsterbilder. Jag kommer tillbaka.:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ~ Ruth ~ - 15 augusti 2016 19:48

      I dag med sommarväder så insåg jag att gräsmattan behöver ansas. Efter någon timma tittade jag upp mot det blå och såg ett hotfullt moln där uppe, då tänkte jag, ingen idé att börja, snart regnar det, går nog bättre i morgon. Är så duktig...

Av ~ Ruth ~ - 14 augusti 2016 23:30

      Det skulle vara en regnfri dag i dag, men ut på dagen kom en störtskur som heter duga, sedan klarnade det upp och en dubbel regnbåge uppenbarades på en nästan klar himmel.     Har kokat lite sylt i dag, blåbär och svarta vinbär, m...

Av ~ Ruth ~ - 10 augusti 2016 23:21

2 dygn med höststormar med stormstyrka 20-23-m/s och regn, nu i skrivandets stund är det bara +5*, värmen är nog över, jag gillar höst och vindar så jag sörjer inte.  Jag har inte varit i riktig form den senaste tiden, datorn har fått vila för det me...

Av ~ Ruth ~ - 10 juli 2016 23:45

Har så mycket om och kring mig på dagarna, lediga stunder stickar jag och på kvällar tittar jag på Tv. Vart tar dygnets alla timmar vägen, hinner inte gå upp på morgonen så ”blink, blink” så är det sängdags igen.     Hjälper doter...

Av ~ Ruth ~ - 25 juni 2016 14:55

    Naturen står i sin fulla prakt och kvällarna förpestas av knott och mygg, brukar vara rätt förskonade här på somrarna. Nu har jag köpt en mygghatt annars kan jag inte gå ut med hundarna på kvällarna. På dagen blåser det och då finns inga ela...

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards