~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 21 juli 2010

Av ~ Ruth ~ - 21 juli 2010 20:22

"KLICKBILDER FÖR ATT FÅ DOM STORA"


      

Flera dagar så har mina hundar varit så intresserad av denna trall, nosat och haft sig. Därunder brukar det bara vara sniglar och tvestjärtar, men se det var något mera en dessa invånare. I gårkväll när jag klippte gräset lyfte jag på den för att klippa gräset som kom upp mellan ribborna, där under hittade jag denna filuren som hade grävt sig en liten håla och då hoppade den under den lilla hundkojan som står i anslutning till trallen.

      

I dag gjorde jag en räddningsinsats fångade in filuren i en kartong för att förflytta den till en plats där den bättre hör hemma och kan skaffa sig en dito kompis, ner till ån bar det i väg på min cykel. Han gillade inte färden så bra för han förde liv där ner i lådan, men han förstod inte vad som väntade vid resans slut. Ser ut som han byter färg mot underlaget han befinner sig på, vad är det för grodart ?  den är tjock som en padda med knottrar på hela kroppen, är du någon expert på groddjur ? så ge mig ett svar.

       

Sedan cyklade jag vidare till ”Lerums Hund och Katt” och handlade hundmat till mina små. Varför skall det finnas en sådan uppsjö av olika foder, dessa 2 korten jag satte in nu är inte ¼ del av utbudet som finns att tillgå i affären, djurägare kan bli helt snurriga i huvudet av mindre.

                           

Har inte besökt bloggar varken i går eller i dag, har så ont i en muskel i högre axel så det svider när jag sitter här och manövrerar musen. Skall kika in en snabbis till er nu, men gör inga långa inlägg i era kommentarer. Åskan mullrade förut och det har varit så kvavt i luften, i skuggan så var det 30,4* förmodligen åskan som orsakade det, något regn fick vi inte suck.

Ha det gott mina vänner !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards