~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under juni 2010

Av ~ Ruth ~ - 17 juni 2010 22:57

    
"Klickbilder"


Redan kväll igen efter en solig och fin dag, lätta vindar gjorde att den blev lagom, annars hade jag klagat ;-) Har klippt ena gräsmattan i em. det gick tungt och det blev svettigt, men en bra motion blev det. Hämtade valparnas stamtavlor i dag på ICA, inga billiga småpaket men ack så viktiga. Köpte med mig 2 korgar med jordgubbar, blev lite besviken för dom smakade inte så mycket som jag hoppades på, men en korg blev tom direkt. När jag är själv hemma så fuskar jag lite med maten så jag köpte hem China-mat som räcker i dagarna 2, det är så rejäla portioner så det blir 2 rejäla middagar med jordgubbar med vaniljvisp som efterrätt. Kikade lite i en klädaffär och blev stormförtjust i en sommarklänning, köpte den inte men funderar på att gå tillbaka i morgon, måste bara fundera lite först så det inte bara blir ett impulsköp. Använder sällan klänning så den kanske blir hängande i garderoben och den var inte så billig. Annars så tar valparna största delen av min tid på dagarna och jag stupar i sängen och somnar bums av trötthet och det ska jag göra nu, så God natt !

Av ~ Ruth ~ - 16 juni 2010 09:13

Har för mycket omkring mig just nu, hinner inte med datorn L Kommer valpköpare nu kl. 12. Så skall feja och greja lite. Solen gassar och det är varmt som i he…..


       Klick


Kan visa upp fina ”Sudden” nu 12 år, han föddes här i huset. Har haft både Norsk skogkatt och Perser så Sudden är hälften av varje, en riktig lyckad blandning, och han är högt älskad av sin husse och matte.


Av ~ Ruth ~ - 13 juni 2010 20:15

Fattar inte hur snabbt dagarna och veckorna flyger iväg, hinner inte med allt som jag beslutar mig för att göra, beror nog på åldern, eller vad tror du ? Valparna växer, men krånglar med maten, den yngsta kullen är duktigast och har matvett, men det brukar gå tillslut, det blir inte alltid som jag vill och önskar. Skall ändra strategi för diandet på mammorna, få ta det stegvis med tanke på mjölken som måste dämpas och reduceras i tuttarna.


    

"Gräset det växer och gräset det gror" som Gunde sjöng i Torparvisan.


Äntligen så har Arne kunnat klippa gräsmattorna, fy vad gräset var långt efter allt regnande. Mulet och grått även i dag, men regn har vi sluppit. Har uppdaterat hemsidan med 10 nya foton på Debbie’s valpar (den yngsta kullen), gå gärna in och kika på hemsidan ”Bernami’s kennel” och klicka på nytt. Varför inte en hälsning i gästboken som du hittar längst upp på sidan ? skulle varit trevligt.


Sluter denna dag med ett smittande skratt, det är bara för gulligt så titta !


Av ~ Ruth ~ - 12 juni 2010 20:16

  


Fy 17 så det blåser ½-storm här, små regnstänk, ett riktigt ruskigt höstväder, sommaren har nog redan kapitulerat från Lerum. Middagen blåste också bort i dag, mitt i matkoket så small det till under glashällen på spisen, Arne bytte proppar och då lyste det som en stark sol under hela glashällen för att sedan bli svart, det enda som återstår av funktion var ugnen under, trodde den skulle explodera. Så nu fick han bege sig iväg för att köpa ny spis. Nu är den på plats och plånboken är kr. 7.500:-  lättare, den har en massa nya funktioner, t.ex är grytan större en plattan så klickar man på en extra knapp och då breddas ytan på värmen. Tur det inte skedde till veckan för då är jag ensam hemma, Arne åker till  ”Ack Värmland du sköna” skall göra klart på andra våning, flytta väggar och göra om 2 sovrum, som det nu är så får man gå igenom första rummet för att komma in i det andra, vilket är väldigt opraktiskt. 2 nya vita spegeldörrar köpte han i går.  När det är klart så är hela huset renoverat och klart för oss och eftervärden.


Avslutar detta med en underbar sång av min nya favorit som segrade i tallang 2010, endast 14 år gammal Jill Svensson. Lyssna och njut:


Av ~ Ruth ~ - 11 juni 2010 21:06

  


Det är så många som har tagit bloggpaus så det har blivit så trist här, något lite sker säkert att skriva om, det behöver ju inte vara så storslaget. Egentligen så skulle det ske mera på sommaren, tror vi är mera i farten då. På kvällen är man ju inte ute och grejar så några minuter kan ni säkert offra. Snälla ni ge inte upp era bloggar, det blir som att förlora sina vänner, jag vill inte förlora mina vänner som jag har lärt känna under åren, nu känner jag mig deppad och ledsen.

En stor kram till er alla !

Av ~ Ruth ~ - 10 juni 2010 22:41


Vad veckorna går snabbt, det var 5 veckor i går sedan Nowah’s valpar föddes och 4 veckor sedan Debbi’s valpar föddes, det är helt otroligt. Dom föddes på samma veckodag (en onsdag) med en vecka i mellan.  Debbies valpar kommer det mera foton på när batteriet till kameran är laddat, svåra att ta kort på  för dom äter eller sover för det mesta, med andra ord snälla barn som är nöjda och belåtna.


                 Nowah's Flicka (Klickbilder)

..................................................


         Nowahs's pojke

..................................................


   Debbie's sömntutor.   


Här regner här för 4:e dagen, inte mysigt alls, men som sagt så vädret rår vi inte på.

Av ~ Ruth ~ - 9 juni 2010 22:22

Kärlek kan bete sig på så olika set, hur det en yttrar sig så är den underbar. Titta på filmen, så gulligt och rart, ja riktigt rörande.


Av ~ Ruth ~ - 8 juni 2010 23:42


Nu har det regnat i 2 dagar så nu räcker det, men det var behövligt för grödan och grönskan. Hade tänkt klippa gräs i dag, men det sket sig totalt. Har tvättat och tvättat i dag, bara nyttiga saker har vi hållit på med. Gubben har varit på lasarettet och fått ultraljud på kroppspulsådern och det var ok som tur var, det känns skönt.  Inget roligt på TVn nu mera, dötrista program på sommaren om man inte gillar filmer. Tittade inte på ”Ullared” serien när den gick förra gången så nu skall jag följa reprisen, första avsnittet gick på 5:an i kväll, fy tusan vilken röra och hysteri, får se hur många program jag orkar titta på. Nu orkar jag inget mera i kväll så nu skall jag sova..

Natti natti mina vänner !


Avslutar med några Lerumsbilder "Klickbara"

 

        

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards