~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 6 juni 2010

Av ~ Ruth ~ - 6 juni 2010 14:49

  


I dag flaggas det över hela Sverige, men hur många firar denna dag ? Omkring här tvättas det kläder och hängs ut på vindan, rensas i rabatter och gräs klipps, bilar tvättas och rengörs både utvändigt och invändigt. Har vi ingen nationals känsla när det gäller denna dagen ? Kanske dags att flytta denna dag till Midsommaraftonen, då skulle det firas och partajas med släkt och vänner. Vi kommer aldrig att göra denna dag till något speciellt vi Svenskar. Det är nu 5 år sedan denna dag blev en röd dag i almanackan bara för att det skulle firas mera, men pytt i slasken heller. Berätta hur du firar eller inte firar.  Själva gör vi inget speciellt, men något gott till middag skall jag fixa till och sätta en bordsflagga på matbordet, kanske tralla på ”Du gamla du fria”..

Ha en fin Nationaldag och Söndag.

  

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards