~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 6 maj 2010

Av ~ Ruth ~ - 6 maj 2010 23:17

  


Har sovit väldigt lite dom senaste 2 dygnen, det känns verkligen i huvudet, 6 timmar på 48 timmar är för lite. Det är inte stora rapporten som kommer in i dag. Vad som är viktigast för mig nu är att allt skall vara bra i valplådan och att mitt huvud kommer tillbaka.

Mor och barn mår bra, men fy så äckligt att hålla rent efter dom tycker hon, den rollen är det si och så med ännu, men det kommer. Mjölk har hon, är rädd för mjölkstockning på dom 2 nedersta tuttarna, jag får försöka pressa ut i den mån det går. Hon får normalfoder ett par dagar tills det blir ok med mjölktillgången. Jag är glad för mina 2 små som ligger i lådan så jag flaggar i dag för för mor och barn.

En natt till startar nu när man sover med ett öga och öra öppet. Valparna måste ju kissas och bajsas dom klarar ju inte det själva så jag fuktar bomull med barnolja och stimulerar, det som mamman inte har lärt sig ännu får jag sköta och det blir många gånger under natten.

Hälsar på er i morgon.

Tusen tack för alla kommentarer, ni är underbara.

Av ~ Ruth ~ - 6 maj 2010 04:01

  


2 blev det utav 5 möjliga, en tik och en hanhund: 178 + 176 gram 2 valpar var små 92 + 86 gram och tycktes varit döda någon dag, dessa blockerade utvägen för en hanvalp som inte kom ut i tid den vägde 225 gram den visade svaga livstecken, kämpade med han i 40 min men fick  ge upp. Så det var ingen rolig valpning. Hoppas nu att dessa klarar sig, visar inga svagheter ännu, bra gry i dom båda. Valpningen tog drygt 4 ½ timma, har inte kunnat sova ännu så nu sitter jag med en kopp kaffe, men nu drar det i ögonlocken.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards