~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 5 maj 2010

Av ~ Ruth ~ - 5 maj 2010 21:13

Nu har det startat lite smått, kommer inte lägga in en och en bild, men det kommer.


     

Av ~ Ruth ~ - 5 maj 2010 13:26

  


Inga valpar är födda ännu och tempen är fortfarande låg, har legat på 37,1 sedan 24 i natt, så det är inte riktigt klart ännu, men det kommer nog innan denna dagens slut. Hon har bäddat och krafsat hela natten, lite lugnare i dag, men bäddar då och då och äter inget, än så länge är allt under kontroll.

 -----------------------------------------------------------------------------------

 En varning: Ny lömsk nätfiske-attack


De senaste dagarna har flera svenska internetanvändare fått ett e-postmeddelande som uppger att mottagaren har lagts till på en lista över barnförbrytare. E-postmeddelandet kommer med en länk till webbsidan som har adressen ”barnforbrytare punkt se” (gå inte in på denna sida). Varningen kommer från ”Aftonbladet” och ”PC för alla” (jag läste det i tidningen i går).


När användaren klickar på länken försöker webbplatsen installera en java-applikation i webbläsaren. Det är ännu inte bekräftat vilken typ av elak kod som kommer att installeras, men det är med största sannolikhet någon form av trojan.


E-postmeddelandet som sprids ser ut enligt följande:


  


För att vara säker, undvik alla länkar eller webbplatser som heter ”BARNFÖRBRYTARE”. Har du redan besökt webbsidan och godkänt att köra java-applikationen bör du kontrollera din dator med en uppdaterad version av ett antivirusprogram.

Sprid detta på din blogg !


Återkommer när valpningen är på G, ha en finfin och skön dag !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards