~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 29 april 2010

Av ~ Ruth ~ - 29 april 2010 22:40

Har inte kunnat göra så mycket om dagarna så jag har blivit smått irriterad över olika saker, men man skall ta ton ibland, bara dom inte blir för höga.
 
  
 
Vad har skett med vårat toapapper, rullarna har blivit smalare och hålet i mitten större, rullarna är fluffiga och löst rullade, den är slut på nolltid om man vill bli ren i rumpan. Hur många toarullar förbrukar en barnfamilj på 5 pers under en vecka ? hur många har funderat på det ? Pappersbruken snålar och lurar oss på flera meter papper. Har retat mig på detta under en lång tid. Måste det vara så här ? det tar en stor plats i kassen som skall bäras hem från affären varje vecka (för en barnfamilj, flera gånger i veckan)... Snart får vi gå tillbaka till ihop knycklat tidningspapper eller stora löv och mossa, för jag tror att pappersrullarna kommer att försvinna helt till slut.
 
FY PÅ SIG PAPPERSBRUKEN !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards