~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 25 april 2010

Av ~ Ruth ~ - 25 april 2010 21:47

Läget är oförändrat, jag klagar och gubben suckar. Hoppas att jag snart kan vara oberoende och klarar allt själv, min högsta önskan just nu. Vädret är strålande, men jag nöjer med att stå och hänga ute över altanräcket, men varmt kan jag inte påstå att det är. På Margus inrådan så har jag knutit en tjock ylletröja runt (det som skall vara) midjan :) det värmer så gott och jag tror att det hjälper. Försökte i går med massage apparaten med värmelampa i, men det blev värre, testar alla råd jag får av mina go'a vänner. Tar oftare värktabletter nu också 4 per dag och det lindrar mera. Är emot piller men nöden har ingen lag (förut 1 och det hjälpte föga).

 

Snart har alla mina grannar skaffat sig pissekatter, det är så roligt att studera dom vid möten. Den svart/vita har börjat få vara ute nu i dagarna och är inte så gammal ännu, har nog inte hälsat på dom övriga förut, dels så håller den sig omkring husknuten och leker med blad och annat smått och nytt.

 

     

 

Den spräckliga honan kom smygande som en gepard sakta, sakta mot den andra som inte visade någon min av rädsla eller kamp. Den flerfärgade kom av sig när hon kom upp på muren och började lukta på något, en riktig överslagshandling.
 

  
 
Här sitter dom och tittar lite blygt på varandra, utan att söka närkontakt.
 
  
 
Tillslut hoppar honan som har några år på nacken ner och går rakryggad och beslutsamt där ifrån, vilken löjlig grannkatt tycktes hon tro.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards