~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 7 april 2010

Av ~ Ruth ~ - 7 april 2010 16:54

 


  


Denna lilla krabaten är den enda jag har sett här i vinter. Här som det har funnits så många, en vet jag kördes ihjäl innan påsk kan den här vara ensam kvar tro ? svansen är rätt så tunn så den har nog plockat den för bobygge, korrar gör så. Har satt ut fågelmat på altanen, men korren är den enda som har hittat dit, här satt den och åt sig god och mätt innan den stack vidare, dom är bara så söta.
 
  
 
Tog med mina Orkidéer hit upp, nu har den ena börjat blomma. Har inte gjort rätt såg jag när jag läste på nätet, man skall klippa av blomstjälken ovanför 2-3 ögat så grenar den sig och ger mera blommor, det har jag missat. Vattnas var 14:e dag, då sänker man ner krukan i vatten och låta det dra åt sig vatten i 5 minuter, sedan rinna av noggrant innan man sätter den tillbaka i ytterkrukan. Måste sköta dom bättre förstår jag.
 
Gråmulet här i dag och + 9 grader, fåglarna kvidderivitt ute och är så glada att våren är på väg, ingen slipper undan.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards