~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 5 april 2010

Av ~ Ruth ~ - 5 april 2010 22:13

  


I dag var det scooterföre på Höljes-sjön. Våra vänner med dotter och måg + 2 barnbarn var också på plats. Som jag förut har skrivit så är det en uppdämd och konstgjord sjö i anslutning till ett kraftverk. På vintern är det lite vatten i sjön och då  bildas det berg, dalar och kullar på isen, perfekt för en varierande körning för scooter åkning.
Som vanligt så blir det miniatyr bilder, klicka upp den första, för muspekaren uppåt på höger sida så står det "next" då kan du bläddra i albumet.
 
    
Dessa 2 barnen 8 och 11 år kör själva på var sin scooter, så duktiga och tuffa på dessa stora maskiner, pojken kör så han flyger över kullarna, på 2 dagar hade kört drygt 6 mil, en rolig leksak för både stora och små.
 
  
 
Grillen var redan tänd för korvgrillning och grillmästaren på plats.
 
        
Solen sken så vackert, men trotts det kyligt. Foto på Monika och mig som lapar sol.
        
 
Så var det dax för det stora äventyret, har aldrig suttit på en Scooter, jag satte mig bakom gubben och i väg bar det, tyckte han körde så snabbt så jag ropade och skrek, men inte hörde han med hjälmen på (jag med ljungfärgad jacka). Först en brant sluttning innan vi kom ner på isen, fy så otrevligt. Sedan beordrades jag att sitta fram, ycket motsträvig så gav jag vika med darrande ben hehe..
 
     
Nu kände jag mig tuffare och for i väg med en väldans fart helt själv, det bar över kullar så blötsnön yrde. Jäklar så roligt. Bildbevis här:
 
       
Avslutar med en bild när jag kommer upp för den branta slänten, tycker den är häftig.
 
   
Så blev denna dagen, hoppas det finns möjligheter till flera åkturer för det blev en rolig dag.
  
 

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards