~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 21 mars 2010

Av ~ Ruth ~ - 21 mars 2010 16:30

  Från mina fönster nu på morgonen.  



När vi slog upp våra blå i morse så vräkte snön ner, på någon timma så kom det drygt 10 cm. så nu har Arne kört snöslungan. Nu är det +2* inte kul, hade hoppats på Scooterväder, men snön är för lös så den går för djupt.
 
I dag åkte våra gäster tillbaka till Sjövik, känns tomt när man blir själva igen. Helgen har varit fullspäckad med många utflykter, älgsafari, såg 7 älgar, en vit söt hare, 7 orrar, men inga grisar, varit in i Norge osv. Sena sovtider, mycket snack och skratt, ätit och druckit gott :-) 
 
  
 
Kort från Höljes kraftstation, vår gäst står på en höjd av drygt 80 meter, man blir riktigt yr när man tittar ner och är höjdrädd (svårt att se på bilden).
 
  
 
Höljessjön är en uppdämd sjö, på fotot är det för lite vatten ca.10 m. för lågt, det syns på sidorna av kortet. Flera hus ligger gömda på sjöbotten, även min mans farfar och farmors hem. Sjön sträcker sig enda till Norska gränsen, uppskattningsvis (från mig) ca. 8 km. lång, så den är stor. 
 
Har många foton på datorn efter helgen, men gästerna vill inte komma ut på nätet med bild så det respekterar jag. Därför har jag inte så mycket att visa upp. Men som ni ser så finns jag här igen. Kommer att ta tid att gå igenom alla bloggarna och läsa i kapp men det är ett kärt nöje.
 
PS. Ny omröstning !
Nu skiner solen. Kram Ruth

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards