~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 16 mars 2010

Av ~ Ruth ~ - 16 mars 2010 23:58

Vaknade inte fören ½ 11 i morse, hela dagen blev förstörd. Blev så arg på Arne för att han inte hade väckt mig, men han bara skrattade och myste över sin nyvakna arga fru som stod där mitt på golvet och skällde med håret åt alla håll och kanter.
Har börjat så smått och städa 2:a våning får Lerums gäster från fredag till söndag. Har vädrat täcken och kuddar i solens strålar så nu är dom fräscha.
 
  
 
Gullan var här på middag i em. fick en fin Krysantemum att pryda köksbordet med, Gullan är så snäll och det är alltid lika trevligt på våra sammankomster.
Har kokat 2 kg. lingonsylt i dag, frysboxen är så full så jag måste ge plats för att kunna lägga ner mera. I Lerum har vi 2 fullproppade stora boxar, känns som det skulle behövas en till här också.
 
Nu i kväll har det börjat snöa, får se hur mycket det blir innan morgonen gryr.
Ang. strykjärnet i gårdagens inlägg så har det mig berättats att det är ett pressjärn som man hade glödande kol i, ålder är fortfarande okänd.........
 
Ha en skön natt med vackra drömmar och gör inte som jag, sov inte bort morgontimmarna och fördärva hela dagen. Natti, natti !

Av ~ Ruth ~ - 16 mars 2010 00:12

  


Har inte gjort något roligt i dag, bara grejat och fixat. Har strukit kläder, bytt gardiner i köket till blåa med gula tulpaner på. Försökte putsa fönstret så gott det gick, men på utsidan var det värre, på gränsen till isskorpa innan jag hann med att torka torrt. Undrar hur gammalt detta strykjärnet är, har du någon aning ? Känner mig så tom och tung i huvudet i kväll, har läst era bloggar och skrivit i dom flesta, men det tar för lång tid så jag fortsätter i morgon.
 
Nu skall jag sova, Förlåt mitt trista inlägg, men du får se det ålders stigna strykjärnet det får väga upp det hela denna dagen.
 
Kram och God Natt till er alla !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards