~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 20 februari 2010

Av ~ Ruth ~ - 20 februari 2010 16:35

Tänkte hoppa över denna dagen med bloggen, för jag vet att mitt inläggs innehåll får många att sucka och längta till våren. Men detta blev min dag.
 
  
 

När jag tittade ut genom fönstret i fm. så blev jag lite uppgiven, men tvi, bara att spotta i nävarna, ta snöskyffeln och sätta i gång. Arne gårdsplan, garagenerfarten och mot gatan, jag koncentrera mig på hundarnas gräs/snö-matta. Så nu har vi fått en härlig motion under några timmar.
 
  
 
Jag skottade två stora ytor och breda gångar så dom kan röra sig och jaga varandra på. Innan detta blev gjort så försökte dom komma fram och göra i från sig, men bara toppen av huvudet syntes ovanför snöytan. Har skottat dessa ytor och labyrinter 2 gånger i dag och det blir nog ännu en gång som det nu ser ut. Nu vräker det ner värre en värst, ser knappt mina grannars hus för stora täta flingor som kommer på tvären. Halleluja säger jag bara, fasen så vackert.
 
  
 
I dag blir det bara om snön som har tagit all vår tid och stund, nu kurrar det i magen, den behöver påfyllning !
 
  
 
Till er som väntar på värmen och sommaren, titta på dessa rosor som tröst, misströsta inte, vi kommer dit vad det lider.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards