~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 2 februari 2010

Av ~ Ruth ~ - 2 februari 2010 14:28

 



I dag har jag smakat på vildsvinkött, rökt sådant, var gott tyckte jag på en skiva grovt bröd. Rödare och mjukare en griskött, (kanske beror det på att det är rökt ?) klart godkänt.
 
Kom några cm. snö under natten, men det stora ovädret har fortfarande inte kommit in över Göteborg. Har suttit vid symaskinen och satt in en ny dragkedja i min hund/vinterjacka, nu håller den något år till.
 
Arne är nu och hämtar min nya dator i Göteborg, han dröjer med hemkomsten, skulle även besöka sina arbetskamrater på Volvo, han har svårt att lämna dom helt, kanske inte så enkelt efter 40 år på företaget, det är som ett andra hem.
 
Hade tänkt gå till frissan och klippa mig i dag, men avvaktar några dagar tills jag kan ta med min trogna vän "Berta" (cykeln). Vädret gör ju att jag kan använda mössa när jag rör mig utomhus och då spelar det ingen roll hur det ser ut inunder.
Nu skall jag förbereda middag, hjort-köttbullar och rårörda lingon, blomkål och morötter.
  
Var rädd om dig själv och värna om alla i din omgivning, glöm inte ett litet leende !
 / kram Ruth

Oj, nu kommer snöovädret ser jag när jag tittade ut, täta medelstora flingor.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards