~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 1 februari 2010

Av ~ Ruth ~ - 1 februari 2010 18:37

Det blev ingen dator som hämtades i dag när Arne kom hem från Danmark, snökaoset omkring och i Göteborg gjorde det för mödosamt att utföra detta ärendet, trafiken stod nästan stilla. Kom kanske 20 cm. snö i går och under natten tills i dag. Var ut och skottade hälften sent i gårkväll, kom in 10 i 12, snön var lätt men ack så halkigt under, vågade inte fortsätta garage nerfarten i fall jag skulle halka och bli liggande, ingen skulle uppmärksamma lilla mig mitt i natten och då hade det blivit slut på mitt bloggande. I morse när jag vaknade så var det lika mycket snö igen, ett otacksamt göra. Arne kom hem ½-9 i morse från Danmark så han skottade allt, puah så skönt. Med sig hade han olika sorter av godis, stark Danskost, ett rökt vildsvins lår (har aldrig smakat sådant kött) och massa små plock, samt olika drycker köpt i Tyskland. Han har malt hjort kött och paketerat under dagen (inte vårat utan sonen Robin's) han sköt en hjort, men kunde inte ta med köttet hem på tåget från Göteborg till Stockholm. Han och sambon kommer ner om ca. 14 dagar för att hämta allt kött samt lägga över allt på min nya dator. Mera snö väntas det närmaste dygnet ca. 30 cm. åter en klass 1 varning. kommer att bli jobbigt för hundarna ute på gräsmattan med sina korta ben i morgon. Det var dagens händelser.


Var rädd om dig själv och andra i din omgivning / kram Ruth

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards