~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg under januari 2010

Av ~ Ruth ~ - 6 januari 2010 19:18

Förkylningen är nästan över, hostan lindrigare, så allt går åt rätt håll om det inte var för muskeln i överarmen, den är nästan värre en det övriga. Skriker i vissa lägen om jag inte aktar mig, natten är värst då spränger det, tur att det finns verktabletter som "Ibumetin". Vad har jag då gjort som orsakat detta med min arm svar: ?????, det är 4:e dagen ont nu, trodde det skulle gå över på en dag, ack vad jag bedrog mig.
 

     

 
Som ni ser så håller kylan oss i ett järngrepp, värre för varje dag. Förut har jag sagt att jag skulle vilja flytta till Sibirien, men nu kommer jag aldrig att säga dom orden mera. Den kylan vi nu har kommer från Ryssland, förmodligen Sibirien och så vill jag inte ha det. Ute är jag bara högst nödvändigt och här inne sker det inte så mycket.
 
Kram och tack för mig, må solen lysa över er alla i morgon !

Av ~ Ruth ~ - 5 januari 2010 18:22



fått en Voodoodocka i julklapp och riktat den mot mig ? Jisses så snorig jag är i dag, fryser och svettas om vart annat. Inte blev det gjort något i dag heller, suck. Känner jag mig rätt så är förkylningen borta på 1-2 dagar, hoppas det blir så även denna gången. Hostan är kvar men i lindrigare form en i går. Måste han där uppe hjälpa mig snabbt ur detta vacum jag nu befinner mig i, huvudet känns som stoppad Värmlandskorv. Snyter jag mig så slår det lock för öronen och ett helsike att bli normal igen.
 
I dag är det 13:dags afton "pytt sa'n Pål" här firas det inte mera förens till Påsk, är så trötter på allt firande hit och dit så nu är jag less på det hela.. Här käkades det hemgjorda fiskbiffar, morötter, potatis med smält smör i dag. Som tur är så har jag inte förlorat smaken ännu för jag älskar denna mat och äter mer en gärna för mycket. 

   



Det har landat ett ufo bakom huset, eller vad är det, vad tror du ?
Temperatur ute nu är: -28,5*.
Ny aktuell omröstning, så tyck och tryck !
Av ~ Ruth ~ - 4 januari 2010 22:22


  

Se så fint besök det är vid fågelbordet

 

Har fått en så jobbig hosta så snart kommer inälvorna upp, som tur är så har jag piller med mig, alltid redo här uppe. Den stränga kylan som råder brukar ställa till det för mig, så det är inte första gången. Temperaturen pendlar mellan 18*- 30* fortfarande, inte konstigt att luftrören reagerar. Har varit inne stortsätt hela dagen, eldar i spisarna, stickar och läser på en bok, kammar pälsar och kelar med hundarna.

 

Hittade en så bra vers som passar för alla som underskattar sig själv:

 

Tillvarons största gåva - det är jag själv.
Alla människor kan lära sig något av mig.
Mina tankar är mer komplicerade än alla datamaskiners.
Mina känslor är lika viktiga som andra människors.
Det jag säger är väl värt att lyssna på.
Det jag gör är värt att uppmärksammas.
Jag respekterar mig själv och finner att andra gör det också.
Jag skrattar åt mig själv med ömhet och värme.
Jag har full rätt att må bra på alla sätt.
Jag är unik, det finns ingen mer som jag.


Dessa kloka ord har Lars-Erik Unestål skrivit.

Av ~ Ruth ~ - 3 januari 2010 20:18

Brattfors kyrka i Värmland.  


Organisten började spela, vi snabbade oss till kyrkporten, där stod vi och frös som attan (han hade bara testat kyrkorgeln) vi fick efter 5 min med stelfrusna kroppar bulta på dörren så vi kom innanför dörren. Sedan gick det undan och vi blev ett par som sedan bar samma efternamn.
 
På hemvägen var det näst intill snöstorm med bilar i diket, vi kröp fram i 40/km, men kom hem utan missöden från den färden. Maten stod dukat och klar när vi kom hem till värmen. Arne kunde ju inte dansa så jag och en av gästerna dansade bröllopsvalsen efter en låt som spelades på TVn i "Hylands hörna" hahaha. 
 
Snön piskade mot fönstren, kl. ½ 11 gick strömmen där satt vi i stearinljusets sken, det var ju mysigt, men inte vad vi hade förväntat oss denna kväll. Vid ett snåret skulle våra vänner bila hemåt, bilarna var totalt insnöade, hade nog kommit en ½ meter snö. Vi fick klä om till varma kläder och ut och skotta ut mot vägen där plogbilen precis hade gått och röjt klart. Gästerna klarade sig helskinnade hem. 
  
Så nyårsafton var inte någon lyckad dag för att gifta sig, det var många hinder och prövningar den dagen, men ett par blev vi och det håller ännu efter 43 år. Vi har skrattat många gånger åt denna cirkusen på Nyårsafton 1966.
 
Skrev en kortfattat berättels som annars skulle räckt för en lång novell.
Av ~ Ruth ~ - 2 januari 2010 19:10

  


 

Det året stod jag brud. Det var många hinder på vägen den dagen, glömmer den aldrig. Det var en mycket kylig dag med -17*. Det skulle vara ett litet bröllop hemma hos min blivande mans föräldrar bara med några vänner.


Svärfar skulle köra mig till frisörskan i Filipstad, med på färden var även min blivande man, halvvägs där så hade jag glömt mina högklackade skor, trotts att det var ont om tid så fick vi vända om. Hos frisörskan gick det bra trotts fördröjningen, klänningen och kronan kom på plats.


Arne hade beställt tid för fotografen som var nästa anhalt, han hade varit där förut (trodde han), när vi väl var där så hade han inte beställt tid där utan hos en annan fotograf, men fotografen offrade sig och vi blev förevigade på foto. Arne ringde till den andra fotografen och sa att det hade blivit förhinder och avbeställde.


Puha, allt väl trotts missöden. Nästa anhalt var kyrkan i Brattfors dit dom övriga skulle anlända, dom var redan på plats i kyrkan. Kyrkovaktmästaren kom ut till bilen och sa till oss att när bröllopsmachen ljöd i kyrkorgeln så skulle vi komma till trappan då skulle han öppna kyrkporten för oss för vidare färd upp efter

kyrkgolvet. Arne med sin kostym och jag med en tunn cape över axlarna. Det hade börjat snöa, kölden och blåsten piskade mot tunnklädda förväntningsfulla

kära.
..................................................


Fortsättning kommer i nästa inlägg om ni orkar läsa, det blir för långt annars

Av ~ Ruth ~ - 1 januari 2010 20:58

så konstigt att skriva detta årtalet, blir nog fel många gånger vill jag tro. Inväntade inte 12 slaget i går, var så himla sömnig. Vi var hos en granne i gårkväll, men det gick lugnt för sig, god mat var det och det blev bara 3 glas med vin, så rund under fötterna var jag inte när vi traskade hem. Vin är ju sömnmedel för mig och något hålligång med pensionärer var inte att räkna med, men det var trivsamt med prat och goda skratt. Kl. 11 gick vi hem och nytt år blev det även om vi inte vakade in det. Mildare väder i dag bara -13* så det blev en (liten) promenad med hundarna.
Arne har varit på 2 ställen och jobbat i dag, det är han varje dag här uppe, alltid någon som skall ha hjälp med något. Själv så har jag suttit och tittat på TVn, det blev 2 filmer (rätt så bra) och stickade. Som ni förstår så har jag haft en lugn nyårsdag 2010 utan skallebank  (skrev rätt med en gång hehehehe.)
 
Nu skall jag läsa bloggar och se vad ni har haft för er.

~~~~Tack Cina för ett trevligt samtal i kväll~~~~

Kramar på er alla !

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Skapa flashcards