~ ♥ Ruth's tankar ord och gärningar  ♥ ~

Alla inlägg den 20 januari 2010

Av ~ Ruth ~ - 20 januari 2010 22:43

Har varit så mycket att titta på på burken så det har inte funnits tid för bloggen i kväll, en himla massa programkrockar så jag får söka programmen i efterhand på nätet. Nu sitter jag och tittar på 9:an där dom renoverar ett fallfärdigt hus som är 200 år gammalt, mycket intressant. Dom försöker återskapa originalet med att skrapa färg och riva tapetlager på lager, vilket slit, men väldigt intressant.
 
  
 
Arne överraskade mig med en rymd-hjälm för att locka mig på skotern som införskaffades till stugan, en rymdoverall är på G. Tror inte han kommer att frälsa mig med detta färdsätt i skog och mark, men han lockar med en öppen eld i en skogsglänta, grilla, kaffe och fika, pimpla på sjön och bli skogsmullar på riktigt. Ja, vi får väll se vad det blir utav det hela i påsken.
 
Har dammat och städat lite i dag, vad i hela friden kommer dammet ifrån när man inte är hemma ? Tvättat en maskin har jag också gjort. Min resväska står orörd efter att jag kom hem, kläderna i den hade räckt för ett helt år, kunde inte lyfta den, lär mig aldrig det däringa med att packa, tur vi har släpkärra.
 
Nu snöar det stora flingor ute och det är ett par minus. Får se hur många bloggbesök jag hinner med innan ögonen klappar ihop.

Översätt bloggen

Min sifo undersökning

Hur många av er mina vänner är med på ”Facebook” är du med ?
 JA
 NEJ
 BARA BLOGG

Presentation

Så var det då denna dag

Sök i bloggen

Arkiv från start den 24/5-07

Skriv gärna en rad

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Allt är samlat i Kategorier

Länkar till mina go'a vänner

Fråga mig så svarar jag !

26 besvarade frågor

"VARNING" att låna på nätet.

Don't touch my site

Besöksstatistik

Mitt väder i Lerum

Vädret Lerum

Vädret i Klaråsen

Vädret Klaråsen

Tack för påhälsningen !


Ovido - Quiz & Flashcards